۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۷۹۱۷
امام جمعه تبریز:

در مقام عمل شکرگزار نعمت نظام اسلامی باشیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: با تأکید بر این‌که باید در مقام عمل شکرگزار نعمت نظام اسلامی بود، گفت: ولایت‌مداری و حضور در صحنه‌های انقلاب ضرورتی مهم در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) به شمار می رود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه تبریز به تشریح برکات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: ولایت فقیه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در ‌32 سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که امنیت و آسایش کنونی در سایه ولای فقیه است، خاطر‌نشان کرد: بسیاری از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان چه در دوران امام خمینی(ره) و چه در دوران ولایت حضرت آیت الله خامنه ای در سایه نعمت ولی فقیه خنثی شده است.

عضو خبرگان رهبری ندای بازگشت به اسلام ناب محمدی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما جشن های 2500 ساله رژیم شاهنشاهی در تخت جمشید و ابتذال و فرهنگ عریانی آن دوران را فراموش نمی‌کنیم، امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ دینی در جامعه گسترش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال هنوز وضعیت موجود رضایت بخش نیست، امیدواریم با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر که به تصویب مجلس رسیده است، توجه ویژه ای به فرهنگ دینی به ویژه عفاف و حجاب صورت گیرد.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که باید در مقام عمل شکرگزار نعمت نظام اسلامی بود، گفت: ولایت‌مداری و حضور در صحنه‌های انقلاب ضرورتی مهم در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر کشور مصر اظهار داشت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جشن و سرور دیگری در مصر با خروج دیکتاتور مبارک برپا شده است.

آیت الله شبستری با تأکید بر هوشیاری و حضور در صحنه مردم مصر خاطر‌نشان کرد: امیدواریم مردم مصر در مراحل بعدی که همان استقرار حکومت اسلامی است، با پیروی و موفقیت پیش روند.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجه تشابه انقلاب اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مردم مصر اظهار داشت: در آخرین روزهای رژیم ستمشاهی ایران نیز، شاه نطقی ایراد کرد و دست به اصلاحاتی نمادین و ظاهری زد، اما انقلاب اسلامی ایران در نهایت به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که آمریکا و انگلیس در سال 57 نیز تلاش فراوانی برای ماندگاری شاه در ایران داشتند، گفت: اگر امروز شاهد شعارهای الله اکبر در میدان التحریر هستیم، نشانگر آن است که بر خلاف القائات غلط غرب، انقلاب اسلامی ملت مصر وجهه ای اسلامی دارد.

وی خطاب به ملت مصر تصریح کرد: شما فرعون مصر را ساقط کردید؛ اما مراقب باشید که بیگانگان چهره وابسته دیگری را به صحنه نیاورد، جز به استقرار یک نظام کاملا اسلامی، مردمی و مستقل رضایت ندهید.

آیت الله شبستری خاطر‌نشان کرد: تاریخ مصرف حکام دست نشانده استعمار و استکبار پایان‌یافته و عاقبت به سرنوشت شاه ایران، صدام و حسنی مبارک مبتلا خواهد شد./935/پ201/س
ارسال نظرات