۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۷۹۲۲
فریاد امروز مردم آذربایجان؛

آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی

خبرگزاری رسا ـ مردم مؤمن و ولایت مدار آذربایجان شرقی با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن فریاد « آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی » سر دادند.
راهپيمايي 22 بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار تبریز و استان آذربایجان شرقی با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردنند.

امروز از همه اقشار آذربایجان و تبریز آمده بودند تا اعلام کنند؛ تا آخرین نفس و آخرین قطه خون خود از دستاوردهای انقلاب اسلام، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا حراست خواهند کرد.

مردم ولایتمدار تبریز نیز از ساعت 10 صبح امروز از مسیرهای یازده گانه به سمت سه راه طالقانی تبریز حرکت کردند و با شعارهای کوبنده « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل » از قیام ملت مصر حمایت کردند.

بنا بر این گزارش، جمعی جوانان تبریز نیز با در دست داشتن پرچم بزرگ فلسطین، اخراج مبارک از مصر را جشن گرفتنذ.

راهپیمایان آذربایجانی با شعارهای « خامنه‌ای رهبر مسلمین است؛ باعث اتحاد مؤمنین است»، « بهمن، ماه خون است؛ حسنی نامبارک سرنگون است »، « هیهات من ذاله »، « حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «آذربایجان اویاخدای، انقلابا دایاخدی»، « ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده » ، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده » ندای ولایت مداری و بصیرت سر دادند.

جمعی دیگر از راهپیمایان تبریزی با شعارهای خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند نشان دادند که به پیروی از امام و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین تا پای جان ایستاده‌اند.

همچنین احزاب، تشکل ها و گروه های مختلف سیاسی استان از جمله شورای راهبردی اصولگرایان آذربایجان شرقی، حزب مؤتلفه، کمیته عاشورائیان استان، کمیته عماریون، انصار حزب الله و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران در بیانیه های جداگانه 22 بهمن را تجلی خروش اسلامی ملل آزاده جهان دانستند.

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حزوه علمیه طالبیه در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: بی تردید حضور پرشور و حماسی ملت ایران در راهپیمایی امروز روحیه ای مضاعف به انقلابیون مصر خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور پرشور نسل سوم انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن هستیم که رسانه های بیگانه تلاش های گسترده ای برای کم رونقی این حرکت حماسی داشته اند.

همچنین میکائیل جمال پور، مدیرکل پژوهش و آموزش استانداری آذربایجان شرقی به خبرنگار رسا در تبریز گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شکرگزاری عملی از نعمت ولایت و نظام اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام معادلات منطقه ای را بر هم زد، گفت: نهضت اسلامی امت مسلمان آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیگ شاهد اتحاد و همبستگی بیش از پیش مسلمانان باشیم.

گفتنی است، در پایان این راهپیمایی حجت الاسلام قرائتی سخنرانی و راهپیمایان برای اقامه نماز جمعه به سوی مصلای اعظم امام خمینی(ره) حرکت کردند./935/ پ201/ص
ارسال نظرات