۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۹۷۹۳۹

دیدار معاون رییس جمهور با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شب گذشته در دیدار معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی که در بیت امام جمعه تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: ورزش همواره مورد تایید و تاکید بزرگان دین بوده و دین اسلام همواره به این امر تاکید داشته است و می‌بینیم که ورزش‌هایی مانند سوارکاری، شنا و تیراندازی از سوی رسول گرامی اسلام (ص) به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اهمیت و برکات ورزش بر هیچ کسی پوشیده نیست و اثرات آن در جسم و روح انسان کاملا محسوس و ملموس است، گفت: ورزشکاران در کنار تربیت قوا به تربیت زهد وتقوی و تربیت جسم به تربیت روح نیز توجه داشته باشند، چرا که از نظر اسلام، قوی ترین افراد کسانی هستند که بر هوای نفسانی غلبه کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه متاسفانه در زندگی امروزی به دلیل ماشینی شدن، تعادل تولید انرژی و مصرف آن در بین مردم به هم خورده است، افزود: کم تحرکی موجود در بین مردم موجب کثرت بیماری های قلبی و عروقی شده و با ورزش می توان با آنها مقابله کرد.

وی با بیان اینکه افسردگی در جامعه رو به افزایش است، گفت: با ورزش می‌توان از مشکلات و افسردگی‌ها کاست، هر چه ورزش بیشتر توسعه یابد جامعه‌ای شاداب‌تر و سالم‌تر خواهیم داشت که اهتمام سازمان تربیت‌بدنی به ورزش‌های همگانی بیانگر توجه ویژه شما به سالم‌سازی جامعه است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور رئیس سازمان تربیت بدنی برای افتتاح پیست دوچرخه سواری تبریز اظهار داشت: دوچرخه سواری علاوه بر سالم بودن در جلوگیری از آلودگی هوا و سلامت مردم نقش بسزایی دارد.

همچنین علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی در این دیدار با بیان اینکه ورزش در دنیا علاوه بر مسائل بنیادی و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه، یکی از شاخص‌های کار آمدی نظام است، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری توسعه جامعه منوط به توسعه ورزش همگانی و داشتن افرادی سالم است، ما نیز روی ورزش همگانی سرمایه‌گذاری خاصی انجام داده‌ایم.

سعیدلو گفت: سرمایه‌گذاری دولت در بخش سخت‌افزاری ورزش به اندازه دولت‌های قبلی بوده و بر اساس این سرمایه‌گذاری‌ها، قهرمانان بسیاری را در عرصه آسیایی و جهانی معرفی کرده‌ایم.

رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اهمیت و جایگاه تبریز در عرصه ورزش کشور، خاطر نشان کرد: جایگاه این شهر نباید از رده‌های دوم و سومی کشور پایین‌تر قرار گیرد و تربیت‌بدنی از جوانان این خطه که آماده و سرشار از استعدادهای پنهان هستند حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی نیز به ارایه گزارشی از برنامه های این اداره کل در سال جاری و آینده پرداخت./935/پ202/ص
ارسال نظرات