۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۹۷۹۶۴
امام جمعه مشهد:

هر ملتی علیه یک رژیم وابسته به استکبار به پا خیزد دغدغه‌ای برای آینده ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، مردم سالاری دینی را سومین محور الگوسازی انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هر ملتی که علیه یک رژیم وابسته به استکبار به پا خیزد دغدغه ای برای آینده اش ندارد؛ چرا که الگوی نظام اسلامی را پیش روی خود دارد.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص خلوص در عبودیت حق اظهار داشت: قلب انسان، کانون فرماندهی ذات حق تعالی نسبت به اعضا و جوارح و کردارهاست و ورودی های قلب به هر شکل که باشد فرماندهی و خروجی قلب هم به همان شکل خواهد بود؛ از این روباید مراقب درهای ورودی قلب یعنی چشم و گوش باشیم چراکه ادراکات این دو موجب گرایش قلب به سوی همان ادراکات و تولید فرماندهی در کانون وجود انسان می شود.

حاصل نگاهمان به پدیده های عالم باید خشیت خدا باشد

وی با بیان اینکه گاهی دیدنی ها، قدرت دید انسان را تسخیر می کند و گاهی دیدن، دیدنی را تسخیر می کند و دید انسان در آن پدیده اثر می گذارد تصریح کرد: امام حسین(ع) می فرمایند بیناترین چشم ها آن است که در محاصره دیدنی در نیاید یعنی در دل این انسان ها گرایش عظیمی حاکم است که برهمه اعضا از جمله چشم حکومت و ان ها را هدفمند می کند به گونه ای که در هر نقطه می نگرند دقیقا خاصیتی را برداشت می کنند که با آن گرایش حاکم تناسب دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیات 28 و 27 سوره فاطر ادامه داد: اینکه خداوند در این آیات خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید آیا نگاه نکردی؟ مراد، نگاه عادی همچون سایر انسان ها نیست بلکه نگاهی با بینش دقیق علمی است که حقایق پدیده های عالم رامی بیند و حاصل آن، خشیت خداست. اگر واردات قلب از این نوع نگاه ها بود که پدیده ها را به خدمت بندگی خدا درمی آورد، ان گاه خداگرایی در قلب تقویت شده وخدا را در کانون فرماندهی قلب حاکم می کند.

توسعه اسلام در گرو ایمان و دین مداری مسلمین است

وی تأکید کرد: این نظام و انقلاب و درخت تناور اسلام که در حال فوران در جهان بشریت است، بیش از علم، استعداد و توانمندی، ایثار، شجاعت و شهامت شما، به ایمان و دین مداری تان نیاز دارد؛ اگر ایمان داشته باشید همه این ها دراستخدام بندگی خدا در می آید اما اگر ایمان نباشد هیچ یک از این ها به تنهایی به کار نخواهد آمد. آنچه در حفظ حضرت یوسف(ع) از ارتکاب گناه در ان شرایط وسوسه انگیز موثر بود همین نگاه توحیدی بود که به جای زیبایی زلیخا، در همه توان و خاصیت و... موجودات، نظارت خدا را می دید. اینکه امیرمومنان علی(ع) می فرماید هیچ چیز ندیدم مگر اینکه قبل، همراه وبعد از ان خدا را دیدم یعنی همین دید عالمانه. 

امام جمعه مشهد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) به ساحت امام زمان(عج) به بازخوانی اهداف ودستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انچه پس از 32 سال امروز برای ما قابل تأمل است این است که روند انقلاب در این سال ها چگونه بوده و آیا واقعا موفق بوده ایم یا تنها شعار موفقیت داده ایم.

اعتماد مردم، شکست دشمن و تداوم حرکت انقلاب؛ شاخص های مدیریتی امام ورهبری

وی افزود: در مقام تخلیل و ارزیابی موقعیت انقلاب، با دو ملاک مواجه هستیم؛ ملاک اول، رسیدن انقلاب به اهداف خود و دوم الگوسازی برای سایر ملت ها.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش های انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون همچون کودتای نوژه، حمله کویر طبس، جنگ تحمیلی، توطئه منافقانف تجزیه کشور و جنگ نرم و فتنه 88 ابراز داشت: مهم این است که همه این مشکلات را با همراهی مردم و مدیریت رهبر انقلاب پشت سر گذاشتیم البته مدیریت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، سه بعد دارد؛ مردم، شکست دشمن و مدیریت حرکت انقلاب.

صدای طبل صدور انقلاب در اقصی نقاط جهان به گوش می رسد

وی تصریح کرد: اگر مردم به صداقت، ایمان وحکمت رهبری اعتماد نداشتند این طور قهرمانانه در عرصه دفاع از نظام حضور نمی یافتند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: حل مشکلات و شکست دشمن نیز امیخته با رسوایی جهانی استکبار بود. بعد سوم یعنی مدیریت حرکت انقلاب نیز به طوری بود که نه تنها این حرکت متوقف نشد بلکه با پویایی و شتاب همچنان ادامه یافت تا جایی که امروز صدای طبل صدور انقلاب در اقصی نقاط جهان به گوش می رسد .

استکبارستیزی، توسعه دانش بنیان و گسترش اسلام؛ مهمترین اهداف انقلاب اسلامی

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه توسعه انقلاب در اهدافش در سه محور خلاصه می شود افزود: نخستین هدف، استکبارستیزی بود. در ابتدای انقلاب، مرگ بر امریکا از حلقوم یک ملت خارج می شد وپرچم امریکا در یک کشور به آتش کشیده می شد اما بعد از 32 سال، استکبارستیزی ما آنقدر توسعه یافته که امروز نقطه ای در جهان وجود ندارد که مرگ برامریکا نگوید.

وی، توسعه دانش بنیان را دومین هدف انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از جریان تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران، دنیا ما را برای قطع رابطه با امریکا سرزنش می کرد و تصورشان این بود که با این کار، درهای علم و تکنولوژی به رویمان بسته خواهد شد. در حالی که امروز با مدیریت امام خامنه ای، شاهد برکات این جدایی از استکبار و جزو کشورهای موفق در عرصه های مختلف هستیم.

آیت الله علم الهدی، توسعه اسلام را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد ویادآور شد: 32 سال پیش، اسلام در چاردیواری مساجد محصور بود و تنها طرح برخی مسائل آن آزاد بود اما امروز اسلام تمام معادلات سیاسی استکبار در دنیا را به عنوان اولین قدرت فرهنگی و ایدئولوژیک جهان بر هم زده و قابل مقایسه با هیچ معادله بین المللی نیست .

خیزش عظیم ملت های اسلامی ورود به مرحله دوم انقلاب را بشارت می دهد

وی با اشاره به این فرموده امام خمینی(ره) که این انقلاب برای اسلام است نه برای این ملت خاطرنشان کرد: این جمله یعنی نخستین مرحله انقلاب که اسلامی شدن ایران است تحقق یافته و اسلامی شدن کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام مراحل بعدی انقلاب اسلامی ایران است که مرحله اخیر توسط امام زمان(عج) محقق خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان، فجر 33 را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و افزود: این خیزش عظیم کشورهای اسلامی، ورود به مرحله دوم انقلاب یعنی اسلامی شدن کشورهای اسلامی را بشارت می دهد که اگر با سرعت و تدبیر طی شود به مرحله پایانی یعنی ظهور امام زمان خواهد رسید.

مبارزه با دست خالی، جدایی از استکبار و مردم سالاری دینی؛ محورهای الگوسازی انقلاب اسلامی

امام جمعه مشهد، الگوسازی و ارائه الگوی موفق نجات به سایر حرکت های مردمی را از دیگر ملاک های ارزیابی عملکرد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب، درسه محور الگوسازی کرد؛ نخست برای مبارزه که به ملت های مسلمان ومستضعف جهان الگوی مبارزه داد و ثابت کرد راه مبارزه تنها قیام مسلحانه و حرکت در موازنه قدرت و رویارویی با تجهیزات مدرن نظامی نیست بلکه راه موثرتری هم وجود دارد و آن سینه خشک و دست خالی به استقبال گلوله رفتن است. در ابتدا، دنیا تصور نمی کرد این یک پیروزی نهادینه باشد اما پس از گذشت سال ها از تداوم انقلاب این را باور کردند.

وی جدایی از استکبار را از دیگر الگوهای انقلاب اسلامی به جهانیان برشمرد و تأکید کرد: هرملتی که از استکبار فاصله گرفته و برتوانایی خود تکیه کند رشد می کند. اکنون مردم شمال افریقا، مصر و... در بریدن از استکبار هیچ هراسی ندارند.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: مردم سالاری دینی سومین محور الگوسازی انقلاب اسلامی است به گونه ای که امروز هر ملتی که علیه یک رژیم وابسته به استکبار به پا خیزد دغدغه ای برای آینده اش ندارد چرا که الگوی نظام اسلامی را پیش روی خود دارد.

وی یادآورشد: ما حاکمیت ولایت وسروری میراث دار پیامبر اکرم(ص) را تجربه کرده و شکرگزار بوده وهستیم و امیدواریم ازدیاد نعمتمان، نزدیکی ظهور امام زمان(عج)، باشد. /930/پ201/ص

ارسال نظرات