۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۹۷۹۶۸
خطیب جمعه صیدا لبنان:

دسیسه چینان می کوشند دادگاه ترور حریری را در راستای منافع لبنان جلوه دهند

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با اشاره به تلاش دسیسه چینان برای ارزیابی دادگاه بین المللی ترور حریری در راستای منافع لبنان، تاکید کرد که در صورت تبدیل این دادگاه به ابزار فتنه افکنی و آشوب انگیزی در برابر آن خواهیم ایستاد.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به دسیسه چینانی که همچنان می کوشند تا دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را در راستای منافع این کشور ارزیابی کنند، گفت: ما بارها تاکید کرده ایم که طرفدار حقیقت و عدالت هستیم و خواستار مجازات تمام کسانی که در جنایت ترور حریری دسته داشته اند.

خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان با ابراز اینکه هنگامی که دادگاه بین المللی ترور حریری به ابزاری برای فتنه افکنی، آشوب انگیزی و دروغ پردازی در راستای تحقق اهداف اسراییلی و آمریکایی تبدیل شود به رویارویی با آن خواهیم ایستاد، تاکید کرد: این عده از گذر دادگاه بین المللی ترور حریری، سوادی حقیقت و عدالت را در سر ندارند، وگرنه چرا باید بر دادگاهی که بنابر مدارک و شواهد مبتنی بر منافع سیاسی غربی است پافشاری کنند.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن سالروز ترور رفیق حریری، نخست وزیر لبنان خواستار پرهیز از تندروی و دوری کردن از تعصب در خصوص این مساله شد و همگان را به تلاش برای رسیدن به مبانی و اصولی قانونی و سیاسی که صحت و بی طرفی آنها مورد تایید خبرگان باشد، فراخواند.

گفتنی است که رفیق بهاءالدین حریری، سیاستمدار و نخست وزیر پیشین لبنان در تاریخ 14 فوریه سال 2005 میلادی در انفجار خودروی بمب گذاری شده خود به همراه حدود بیست تن از همراهانش کشته شد و حدود صد نفر دیگر مجروح شدند. تاکنون عاملان این ترور و حامیان آن بازداشت نشده اند./981/گ
ارسال نظرات