۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۷
کد خبر: ۹۷۹۷۱

حزب الله لبنان پیروزی تاریخی ملت مصر را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ حزب الله، جنبش امل و جماعت اسلامی لبنان در بیانیه هایی جداگانه، پیروزی بزرگ ملت مصر را تبریک گفتند.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته، پس از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت در مصر، این پیروزی تاریخی را به مردم مصر صمیمانه تبریک و تهنیت گفت.

این بیانیه موضع یکپارچه و پایداری که در انقلاب ملت مصر از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان متجلی شد را سبب پیروزی خون بر شمشیر برشمرد و گفت: اینگونه بود که این انقلاب دنباله روی راهی گشت که سیدالشهدا(ع) با جانفشانی های خویش در رویارویی با ظلم و ستم آغاز کردند.

حزب الله لبنان با ابراز افتخار نسبت به دستاوردهای انقلاب مردمی مصر، تاکید کرد: عزم، اراده و پایداری، کلید قدرت ملت در آفرینش معجزه ها و پیروزی هاست.

جنبش امل نیز این پیروزی بزرگ و دستیابی به آزادی، عدالت و دموکراسی را به ملت مصر تبریک گفت و برای آنها پیشرفت و شکوفایی را آرزو کرد.

جماعت اسلامی لبنان نیز سرنگونی نظام مصر و کناره گیری حسنی مبارک را به ملت مصر و همه اعراب و مسلمانان تبریک گفت و اعلام کرد: امت اسلامی گام بزرگی در نگاشتن فصل جدید و تابناکی از تاریخ خود برداشته است.

گفتنی است که عمر سلیمان، معاون رییس جمهور مصر، روزه گذشته از کناره گیری رسمی مبارک از سمت خود خبر داد و اعلام کرد که وی شورای عالی نیروهای مسلح را مسؤول اداره کشور کرده است./981گ
ارسال نظرات