۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۹۷۹۷۲
آیت‌الله کعبی:

زوال دولت‌های استبداد آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله کعبی با اشاره به خیزش‌های اخیر ملت‌های اسلام تصریح کرد: عصر زوال و نابودی استبداد و استکبار و ظلم و طغیان و بیداد و جنایت آغاز شده است.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع راهپیماییان 22 بهمن در ماهشهر با بیان این که امروز ملت قهرمان ایران همه باهم در صفوف به هم فشرده و یکپارچه برای پاسداشت 32 سال عزت و سربلندی آمدند، اظهار داشت: مردم قهرمان ایران آمدند تا حماسه‌ای دیگر از وحدت و انسجام و ایستادگی و آگاهی و بیداری و بصیرت و عظمت و شکوه ملت ایران را به ثبت برسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ملت امروز آمدند تا نشان دهند که ملت همواره با نشاط و امید و همت و تلاش مضاعف حافظ دستاوردهای 32 ساله انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی و شکوفایی هستند؛ امروز در راهپیمایی عظیم 22 بهمن همه اقشار اعم از پیر و جوان، زن و مرد، دانش‌آموز و دانشجو، اساتید دانشگاه، نخبگان، صنعت‌گران، بازاریان، معتمدان، عشایر، روحانیان و همه به صحنه آمدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که سال به سال بر حضور مردم افزوده می‌شود، بیان داشت: هر ساله حضور ملت در صحنه، در عرصه مقابله با دشمنان اسلام و مستکبران و در ستیز با آمریکا و اسرائیل باشکوه‌تر می‌شود.

عصر زوال دولت‌های استبدادی آغاز شده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خیزش‌های اخیر ملت‌های اسلام تصریح کرد: امسال شاهد خیزش اسلامی ملت‌های آزادیخواه منطقه و آغاز عصر زوال و نابودی استبداد و استکبار و ظلم و طغیان و بیداد و جنایت و همچنین آغاز عصر علم و ایمان و عصر انتظار و برپایی دولت امام زمان(عج) خواهیم بود.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک جریان مستمری است که همچون شجره طیبه و ریشه‌دار و پر خیر و برکتی می‌ماند که سال به سال تنومندتر و قوی‌تر می‌شود؛ امسال پس از گذر از فتنه پیچیده و عمیق سال گذشته، ملت ایران ظرفیت و اقتدار و رشد و بیداری خود را به رخ جهانیان کشاند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز 22 بهمن 57 در مصر، تونس، یمن، اردن و سایر ملت‌های منطقه در حال تکرار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شکل‌گیری خاورمیانه اسلامی بدون رژیم صهیونیستی دور از دسترس نیست، گفت: این همه آوازه‌ها از 22 بهمن 57 به عنوان نقطه عطف تاریخی و بازتولید اقتدار اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) و عزت شیعه شروع شده است.

ملت ایران به‎سادگی از کنار پروژه اصلاحات آمریکایی دولت پیشین گذشت

وی با بیان این که در این 32 سال دوران تثبیت انقلاب را سپری کردیم، اظهار داشت: سه دهه گذشته دوران تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکل‌گیری نهادهای قانونی، استحکام نظام، کار و تلاش و طراحی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و آماده کردن زیرساخت‌های عمیق نظام بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این دوره 32 ساله دوره عبور از تلاطم و دوران کشمکش به ویژه در دوران هشت ساله اصلاحات و پروژه اصلاحات آمریکایی که به سادگی از کنار آن عبور کردیم، بود؛ خوشبختانه از دوره حفظ و ترمیم نظام گذر کردیم و در دولت نهم و دهم شاهد شروع رشد و شکوفایی و به ثمر نشستن چندین سال و چندین دهه ایستادگی و استقامت و صلابت ملت ایران بوده و هستیم.

شاخصه مهم انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است

وی با حماسی برشمردن راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار داشت: این راهپیمایی تجدید میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای والامقام و تأکید دوباره‌ای بر تداوم نهضت اسلامی بر پایه دفاع از باورها و ارزش‌های اصیل اسلامی و تأکید دوباره‌ای بر حضور ملت در صحنه‌ها و آمادگی و وفاداری و فداکاری و صبر و تحمل و ایستادگی آنهاست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نظام ما در اثر همین الله‌اکبرها و حضور در صحنه‌ها حفظ شده، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردمی بودن آن است و مسئولان نظام از بطن مردم برخاسته‌اند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: دیگر شاخصه‌های نظام ما اسلام‌گرایی، عدالت‌خواهی، مردم‌گرایی، توجه به قشر محروم و مستضعف، استکبارستیزی، تأکید بر ارزش‌های متعالی اخلاقی و معنوی است و این اصول و بنیادها هستند که 32 سال کشور را به پیش برده‌اند.

آمریکا در حال افول است

وی  به انزوا و افول آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: بر اساس تحلیل و نظریه یکی از طراحان و برنامه‌ریزان جنگ نرم آمریکایی، در قرن 21 قدرت به دو محور منتقل می‌شود؛ در محور نخست، قدرت از غرب به شرق و آسیا منتقل شده و آمریکا دیگر ابرقدرت نخواهد بود.

آیت‌الله کعبی با بیان این که در محور دوم قدرت از دولت‌ها به سمت و سوی ملت‌ها منتقل می‌شود و هرکس بتواند افکار عمومی را در دست بگیرد، می‌تواند قدرتمند شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این نظریه اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران مساوی با آغاز افول آمریکا بوده است، به ویژه در دهه گذشته آمریکا شکست‌های پی‏درپی را از نهضت اسلامی و اسلام‌گرایان منطقه خورده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تشریح وضعیت و جایگاه ضعیف اقتصادی و سیاسی آمریکا در جهان اظهار داشت: از سال 2000 میلادی به بعد کسری تراز تجاری آمریکا به بالاترین نرخ خود رسیده و هم‌اکنون این کشور بالاترین نرخ بدهکاری را دارد و از لحاظ سیاست‌ها و روابط بین‌المللی نیز منفورترین کشور جهان است.

صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: همان‏گونه که در دهه نخست انقلاب کمونیسم شکست خورد، در دهه سوم و چهارم نیز صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد.

وی بیان داشت: امروز طرحی نو برای اداره جهان و آلترناتیو مدیریت جهان آینده شکل گرفته که در آن توجه به بنیاد خانواده، گفتمان مبتنی بر عقلانیت و معنویت و عدالت‌خواهی و کرامت و عزت انسانی، بالا بردن سطح امید به زندگی و نشاط و شادابی مورد توجه قرار گرفته است و این مؤلفه‌هایی است که تمدن‎ساز است و از دوران انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است.

ملت ایران اسلامی نیز تا آخرین نفس ایستاده است

آیت‌الله کعبی اظهار داشت: بنا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اسلام عزیز می‌تواند سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند و تا ظلم و شرک مبارزه نیز هست و تا مبارزه بوده، ملت ایران اسلامی نیز تا آخرین نفس ایستاده است؛ انقلاب اسلامی ایران یک جریان مستمر و پایداری است که ستیز با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد به نتیجه می‌رسد.

ایران به قدرت منطقه‌ای و قطب هسته‌ای تبدیل شده است

وی  با بیان اینکه ایران هم‌اکنون به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و قطب هسته‌ای تبدیل شده، گفت: این عظمت و بزرگی ایران اسلامی به برکت چند عنصر مهم به دست آمده که اهم آن شامل توجه به هویت اسلامی، وحدت و انسجام اسلامی، تمسک به اصل بنیادین ولایت فقیه و پیروی از رهبری است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری با حکمت، تدبیر، بصیرت، شجاعت و قاطعیت در این دو دهه نظام را اداره کردند و مسیر پیشرفت و آبادانی، عزت و سرافرازی کشور با وجود همه توطئه‌های دشمنان یک روز هم متوقف نشده است.

وی با بیان این که مردم‌سالاری دینی مبتنی بر چند عنصر است، گفت: حاکمیت الهی، اجرای قوانین و مقررات الهی و اتکای اداره نظام به رأی مردم است؛ امروز الگوی اسلامی به عنوان الگوی مردم‌سالاری دینی در جهان به عنوان نظریه رقیب و جایگزین نظریه لیبرال دموکراسی جا باز کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران اسلامی، کشور انتخابات است، اظهار داشت: در طول این 32 سال انتخابات‌های متعدد ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار شده و نمایندگان برگزیده ملت مدیریت اداره دولت را به دست می‌گیرند و نظام ما علاوه بر دینداری یک نظام مردمی است.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: در واقع ظرفیت اجتماعی نظام ما در گروی قدرت، رشد و بالندگی ملت است و دشمن بر همین اساس تلاش می‌کند که بین مردم و مسؤولان و روحانیت فاصله بیندازد؛ خدمت صادقانه به ملت و تقویت اعتماد مردم به نظام و مسئولان وظیفه شرعی و انقلابی مسؤولان است و مسؤولان باید به مسأله خدمت، کارگشایی و حل مشکلات مردم توجه کنند.

توسعه نهادهای فرهنگی ضامن حفظ نظام است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به نظام برنامه‌های بسیار وسیعی دارند، گفت: طرح دشمن این است که با سکولاریزه کردن کشور و گسترش اباحه‏‌گری و فساد اخلاقی و ترویج مکتب‌های دروغین و فرقه‌سازی جوانان را به انحراف کشیده و به نظام ضربه وارد کنند.

آیت‌الله کعبی، راه‏حل تهاجم فرهنگی دشمنان را تقویت نهادهای فرهنگی و دینی دانست و اظهار داشت: توسعه مراکز دینی و مذهبی مانند حوزه‌های علمیه، مساجد، و توجه ویژه به ایجاد پل میان مساجد، مدارس، خانواده، اداره و رسانه می‌تواند ضامن حفظ نظام و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

استاد برتر حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز یکی از ظرفیت‌های مهم و یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نقش مهمی در ایجاد و تعمیق رابطه و پیوند بین مردم و مسئولان ایفا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در نظام اسلامی ما به ویژه در دولت نهم و دهم خدمات خوبی به ملت انجام شده، که لازم است به استان خوزستان به عنوان یک استان کلیدی در کشور، و ماهشهر به عنوان یک شهرستان ویژه و یک قطب صنعتی و یک شهر مهاجرپذیر توجه بیشتری به ویژه در بحث اشتغال نیروهای بومی شود. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان سخنان حود، اشتغال را یکی از خدمات مهم دولت دهم خواند و گفت: مسأله اشتغال یکی از خواسته‌ها و مطالبات مهم مردم بوده که دولت با ارایه این خدمت بزرگ به ملت می تواند موجب رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی کشور می‌شود./945/پ202/ص
ارسال نظرات