۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۷۹۷۶
امام جمعه شوش:

طنین تکبیر ملت ارکان استکبار را به لرزه انداخت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوش، طنین تکبیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را سبب به لرزه در آمدن ارکان حکومتی استکبار دانست و اظهار داشت: مردم غیور خوزستان با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ارکان حکومتی دشمنان را به لرزه انداختند.
حجت الاسلام سيد محمد امام، امام جمعه شوش، عضو شوراي حوزه علميه خوزستان
حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور گسترده و پرشور روحانیت در صحنه های انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: از آن جایی که رهبری خیزش های اسلامی مردم در دوران پهلوی بر عهده یک عالم و مرجع تقلید بود، روحانیان نیز احساس تکلیف کرده و جهت خدمت رسانی و ادای وظیفه به مرجع تقلید خود وارد صحنه مبارزه با رژیم پهلوی شده و مردم را تحریک به حضور در تظاهرات بر علیه نظام شاهنشاهی کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش، انقلاب اسلامی ایران را پرچم دار مقابله با مستکبران دانست و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران همواره دوستدار و کمک رسان کشورهای مستضعف بوده و با ایستادگی در برابر مستکبران، توطئه های آنان را خنثی کرد.

امام جمعه شوش با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) مبنی بر تو خالی بودن طبل پر صدای آمریکا، گفت: رهبر کبیر انقلاب همواره می گفت که آمریکا طبل تو خالی است که فقط صدای گوش آزاری دارد و ما امروز به روشنی شاهد درهم شکستن هیمنه آمریکا هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش، به عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تکیه مردم به ایمان و اراده لایزال الهی، اعلام برائت از مستکبران، رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره)، پیروی مردم از رهبر کبیر انقلاب، و آگاهی و هوشیاری مردم نسبت به توطئه های دشمنان از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی ایران فصلی جدید در تحولات منطقه ای ایجاد کرد

حجت الاسلام امام، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران تحول بزرگی را در دنیا بوجود آورد، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم مسلمان جهان فهمیدند که قدرت تنها در دارا بودن سلاح های اتمی و کشتار جمعی نیست بلکه در ایمان به خدا، علم، وحدت و همدلی است؛ از این رو با ایمان به خدا، اتحاد و یکپارچگی، دشمنان اسلام را به زانو در آورند.

این استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران را بهترین الگو برای جهانیان دانست و اظهار داشت: مردم خداجوی کشورهای اسلامی، با الگو برداری از راه مردم ایران در دوران رژیم پهلوی که توانستند با ایستادگی در برابر شاه ملعون انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانند، بر علیه دولتمردان فاسد قیام کرده و خواستار براندازی دولت های استعماری شدند.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به ثمره های انقلاب اسلامی ایران، گفت: ایجاد موجی جدید و اسلامی بر علیه کشورهای غارتگر، بیدار کردن مردم کشورهای مسلمان از خواب غفلت و فراموشی و ترویج بصیرت و آگاهی در اذهان عمومی جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران موجی بزرگ و اسلامی در جهان ایجاد کرده، اظهار داشت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال، امروز شاهد جرقه ایجاد شده از سوی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مسلمان هستیم که این مسأله خشم دولت های غارتگر را افروخته و سبب شده برای خاموش کردن آتش خشم مردم مصر و دیگر کشورهای مسلمان تلاش کنند.

امام جمعه شوش، با اشاره به اقدام های دشمنان نسبت به جدا کردن روحانیت و سیاست از دین و مذهب، اذعان داشت: مستکبران همواره در تلاش هستند تا دین را امری فردی و بدون هیچ گونه روابط اجتماعی نشان دهند تا در این صورت به خواسته های شوم خود دسترسی پیدا کنند؛ از این رو همه مردم وظیفه دارند با شرکت در راهپیمایی و عرصه های عمومی، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

دهه فجر، دهه نصرت و پیروزی اسلام است

حجت الاسلام امام، با بیان این که دهه فجر سرنوشت مردم ایران را تعیین کرد، بیان داشت: 22 بهمن سال 57 روز سرنوشت سازی برای ملت ایران بود؛ چراکه مردم غیور و شهید پرور ایران با حضور در این راهپیمایی رژیم ظاغوتی را براندازی و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن را دشمن شکن خواند و افزود: حضور مردم ایران در این راهپیمایی ارکان حکومتی کشورهای استعمارگر را به لرزه در آورده و زلزله ای عظیم در کاخ های ظلم و استبداد ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که دهه فجر مسیر حرکت انسانیت را در روی زمین تغییر داد، گفت: حضور همه ساله مردم در راهپیمایی 22 بهمن تغییرات شگرفی را در جهان بوجود آورد؛ چراکه مردم ایران با اعلام حمایت همه جانبه از ملت مظلوم غزه، دیگر کشورها را به حمایت از آنان فرا خوانده و موج جدیدی را در عرصه بین المللی بر علیه آمریکا و اسراییل ایجاد کردند.

امام جمعه شوش در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه سبز سال 88 اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته به روشنی دیدیم که دشمنان در تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند، که حضور و رهنمودهای به موقع رهبر معظم انقلاب توطئه های آنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام امام، در پایان سخنان خود، مردم را همانند دانه های تسبیح و رهبر جامعه را بند آن دانست و اظهار داشت: نبود رهبر در جامعه به منزله از بین رفتن وحدت مردم و متلاشی شدن اتحاد بین آنها می شود؛ از این رو حضور رهبری مقتدر و استوار در جامعه، وحدت مردم را مستحکم و موجب تقویت ارتباط بین اقشار و آحاد جامعه می شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات