۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۹۷۹۸۱
مدیر عامل بنیاد مهدویت آبادان:

پیروزی انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت آبادان، گفت: انقلاب اسلامی با تأسی از تفکر شیعی و نهضت حسینی قیام کرد و با الهام از مکتب انتظار قیام خود را استمرار بخشید.
مسعود دريس، مدير عامل بنياد مهدويت آبادان و خرمشهر
مسعود دریس، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شعبه خرمشهر و آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به سه عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و وجه تمایز آن با سایر انقلاب های جهان اشاره و عنوان کرد: حضور فعال و هوشیارانه مردم در صحنه های مختلف، تبعیت از دین مبین اسلام و وجود رهبری شایسته در جامعه سه عامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

مدیر عامل بنیاد مهدویت آبادان، افزود: با توجه به این که روحانیت هدایت و رهبری انقلاب را بر عهده داشت، با حضور فعال در مبارزات، تبلیغ و ارشادات خود سبب حرکت مردم می شد که تقدیم 2500 شهید روحانی به انقلاب از بزرگترین نشانه های نقش برجسته روحانیت در انقلاب بود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی از جمله وقایع حادث شده با مقاصد الهی در قرن حاضر بود، اظهار داشت: زنان و مردان انقلابی با الهام از عاشورا توانستند نه تنها کاخ 2500 ساله طاغوت، ظلم و پلیدی را واژگون، بلکه با درک حقیقت مکتب انتظار به عنوان جوهره اصیل انقلاب با راهنمایی و راهبری امام خمینی(ره) پرچم اسلام ناب محمدی را در خاورمیانه برفراز ایران برپا کنند.

این فعال فرهنگی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق وعده الهی مبنی بر «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» در ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تأسی از تفکر شیعی و نهضت حسینی قیام کرد و با الهام از مکتب انتظار قیام خود را استمرار بخشیده و به ثمر رساند.

وی ایستادگی در برابر استکبار، صبر و استقامت، پافشاری بر اصول ارزش های انقلابی، اطاعت از رهبری و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، بصیرت و دوراندیشی، آرمان خواهی، هویت دینی و ملی، تقویت روحیه جهاد و شهادت را از دورن مایه انقلاب خواند و بیان داشت: این عوامل سبب الگو شدن آن برای سایر حرکت های انقلابی در جهان شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت آبادان، دستیابی ایران به پیشرفت های همه جانبه و رشد و بالندگی سریع و چشمگیر را از عوامل الگو شدن انقلاب اسلامی برای جهانیان بیان کرد و اذعان داشت: این انقلابی که هیمنه ای در چشم استکبار شده از برکات مدیریت مدبرانه امام خمینی(ره) و اکنون رهبر معظم انقلاب است. در طول انقلاب هرگاه ملت بصیرت داشته و از رهبری پیروی کرده از امتحانات سربلند بیرون آمده است.

تجلیل از 9 نیکوکار حوزه مهدویت در آبادان 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: همزمان با نهم ربیع‌الاول و سالروز ولایت حضرت مهدی (عج) 9 تن از خیرین حوزه مهدویت در این شهرستان تجلیل می شوند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت آبادان، اظهار داشت: باتوجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز ولایت حضرت قائم(عج) برنامه‌های فرهنگی متعددی از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود؛ در این راستا آیین جشن ولایت در شهرستان با حضور فعالان عرصه مهدویت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از خانواده‌هایی که در زمینه مهدویت فعالیت و رابطان طرح زندگی مهدوی بودند نیز تجلیل خواهد شد؛ در این مراسم سادات نیز با اهدا شاخه گل و کتاب و هدیه از سوی بنیاد مهدی موعود مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

دریس تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی دیگری از جمله نقاشی، مقاله‌نویسی، مسابقه برگزاری تواشیح نیز در آبادان و به مناسبت سالروز امامت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود که همگی آنها با موضوع مهدویت است.

دریس با اشاره به طراحی و ساخت نرم‌افزارهای مهدویت اظهار داشت: همچنین به این مناسبت از نرم‌افزارها و کتاب‌های جدیدی با موضوع مهدویت در شهرستان رونمایی خواهد شد. /945/ت302/ص

ارسال نظرات