۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۸۰۸۱
آیت الله یزدی:

دنیای غرب بدترین ظلم ها را در حق زنان کرده است/ انقلاب اسلامی زمینه رشد و تعالی زنان را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی حوزه های علمیه، با انتقاد از نگاه ابزاری غرب و دنیای غیر اسلام به زن، گفت: انقلاب اسلامی زمینه های خودباوری و رشد و تعالی زنان را فراهم کرد.
آيت الله محمد يزدي آيت الله محمد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس شورای عالی حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران که با حضور مسؤولان و شخصیت های برجسته حوزوی در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در دین مبین اسلام، به جریان شناسی برخوردهای چندگانه جوامع مختلف با زنان پرداخت و استفاده ابزاری غرب از زن را نکوهش کرد.

وی تاکید کرد: تاریخ دردآور گذشته زنان در زندگی بشری برای همه روشن و واضح است و کمتر کسی است که از سوابق و سختی هایی که بر زنان گذشته مطلع نباشد.

آیت الله یزدی گفت: روزگای نهایت ارزش زن تنها در حد یک کالا بود، در عصری نیز افراط و تفریط های بسیاری در مورد زن صورت گرفته و از زن به عنوان کالا استفاده می شد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیای غرب و غیر اسلام بدترین ظلم ها را در حق زنان انجام داده است، ابراز داشت: ذکر نمونه هایی از این جنایات نیز شرم آور و موجب سرافکندگی است.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه خدمتی که انقلاب اسلامی به زنان کرده بی سابقه است، اظهار داشت: امام راحل فوق العاده به زنان توجه کردند و انقلاب اسلامی نیز همان گونه که به مردان خودباوری و خوداتکایی داد، زمینه های رشد و تعالی زنان را نیز فراهم کرد و به آنان اعتماد به نفس داد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: جامعه الزهرا از نخسین مؤسساتی بود که بعد از انقلاب اسلامی در مورد زنان شروع به فعالیت کرد و البته قبل از انقلاب اسلامی نیز برخی از بزرگان اقداماتی را در راستای تاسیس و راه اندازی مؤسسات تخصصی برای تحصیل زنان انجام داده بودند.

آیت الله یزدی تاکید کرد: بحمدلله امروز در نقاط مختلف کشور اسلامی ایران مراکزی جهت تحصیل خواهران در علوم دینی وجود دارد و گسترش و توسعه حوزه های علمیه خواهران در انقلاب اسلامی و حضور خواهران در راستای تحصیل علوم دینی چشمگیر و مشهود است.

وی ادامه داد: البته از این حضور باید مراقبت شود تا در همان مسیری که مد نظر اسلام و انقلاب است، استفاده بشود.

رییس شورای عالی حوزه بیان داشت: مراجع، علما، مسؤولان حوزه و همچنین شورای عالی حوزه از بدو تاسیس، خدمات و توجه لازم را به حوزه های علمیه خواهران داشته و خواهند داشت.

وی با قدردانی از خدمات و تلاش های آیت الله شرعی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، تاکید کرد: ایشان خدمات بسیار خوبی انجام دادند و فردی دلسوز بودند که با دقت کارها را پیگیری می کردند.

آیت الله یزدی گفت: با توجه به کسالت و وضعیت جسمانی ایشان، شرایط به گونه ای است که ما نمی توانیم در این جلسه در خدمت شان باشیم و از حضورشان بهره مند شویم.

وی افزود: با توجه به کسالت ایشان، این مساله در شورای عالی حوزه های علمیه مطرح شد و اعضا به این نتیجه رسیدند که دیداری با ایشان صورت بگیرد و حتی یک بار نیز خود من با ایشان صحبت کردم و نظر ایشان را گرفتم و ایشان هم تصریح کردند بهترین فرد برای مدیریت حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی هستند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات