۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۸۱۰۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم چهلم حجت الاسلام رضایی پدر دو شهید دفاع مقدس و برگزاری جلسه اخلاق در حوزه علمیه طالبیه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت چهلم حجت الاسلام حجت الاسلام رضایی پدر دو شهید دوران دفاع مقدس امروز در تبریز برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 19 در مسجد امام جعفر صادق خیابان ولی‌عصر(عج) تبریز با حضور علما، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مراسم تشییع و تدفین حجت الاسلام حاج میرزا حسین رضایی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه تبریز، نماینده گان مجلس، روحانیون، خانواده های معزز شهید و ایثارگر و اقشارمختلف مردم برگزار شد.

این عالم و مجاهد نستوه به مدت 52 ماه در جبهه حضور داشته و از فعالان و مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی پدر دو شهید و دو جانباز در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری فعال و چشمگیر داشت.

پیکر این عالم فداکار و خستگی‌ناپذیر بعد از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان در قطعه صالحین وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود

این نشست معنوی که با حضور طلاب درس خارج نیز همراه خواهد بود، 26 بهمن از ساعت 10 در مدرس دیانت این مرکز علوم اسلامی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیلی، امام جمعه شهرستان ورزقان در این نشست به تشریح مبانی اخلاقی از دیدگاه قرآن، نبوت و ولایت خواهد پرداخت.

انقلاب ایران مبنای حرکت در دنیای اسلام شده است

علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در یادواره پنج شهید گمنام و 107 شهید والامقام منطقه مهربان در اجتماع عظیم و پرشور مسئولان و اهالی منطقه مهربان در مسجد جامع این شهر در سخنانی، برگزاری یادواره برای شهدا را کمترین کار برای شهدا دانست و گفت: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای شهدا انجام می‌دهیم و بهترین یادواره برای آنان ادامه دادن راه آن عزیزان سفر کرده است.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و حق شهدا آن است که راه آنها را ادامه دهیم و در جهتی که هدف آنها بود حرکت کنیم، اگر بتوانیم در مسیر و هدف شهدا حرکت کنیم تازه می‌توانیم قسمتی از دین خود را به شهدای عزیز ادا کنیم.

پورجمشیدیان اظهار داشت: شهدا انسان‌های والامقامی هستند که جان خود را فدای اسلام، ولایت، انقلاب و نظام کردند و در واقع شهدا از زندگی و همه چیزشان گذشتند تا ارزش‌ها پایدار بماند.

گفتنی است، منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربیان، دوزدوزان و 34 روستای تابعه در طول هشت سال دفاع مقدس 112 نفر شهید تقدیم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است./935/د102/س
ارسال نظرات