۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۸۱۷۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه:

مدیریت رهبر معظم انقلاب نشانگر ظرفیت گسترده مدیریت شیعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با بیان این که امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی و تعیین شرایط ولی فقیه سبب تحول در تفکر شیعه شد، گفت: مدیریت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیانگر ظرفیت گسترده مدیریت شیعی است.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام غلامحسین ذاکری خطیر، رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه، روزگذشته در بررسی برنامه های سالروز آغاز امامت امام عصر در شهرستان، با بیان این که که جهان هستی هدفمند است و انسان به عنوان گل سر سبد هستی به سوی یک بینهایت الهی در حال حرکت است، گفت: عالم هستی در بعد اجتماعی سراسر تعارض و تضاد و تعاطی افکار است و از آنجایی که منابع کم، منافع و طمع های افراد زیاد است، نیاز به افراد الهی برای رهنمون کردن ما به سوی نور لازم است.

حجت الاسلام ذاکری خطیر با اشاره به این که غیبت امام عصر(عج) از سال 255 هجری آغاز شد، افزود: در زمان غیبت صغری چهار نائب ویژه رابط امام عصر با شیعیان بودند و ازسال 328 هجری غیبت کبری ایشان آغاز شد که علمای عظیم الشان زعامت شیعیان را بر عهده گرفتند که امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی و تعیین شرایط ولی فقیه موجب تحول در تفکر شیعه را فراهم آورد.

وی با تاکید بر این که ولایت فقیه استمرار راه نبوت و امامت است، افزود: مدیریت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانگر ظرفیت گسترده مدیریت شیعی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با اشاره به این که 80 درصد احکام اسلامی و آموزه های قرآنی مربوط به مسائل زندگی اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اجرای احکام اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی منوط به تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام ذاکری خطیر با تاکید بر این که هیچ یک از آموزه های اسلامی تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: تعطیلی احکام اسلامی و قرانی بر خلاف نظر صریح قرآنی است.

این کارشناس مذهبی با بیان این که از نظر برخی از افراد جهان باید پر از ظلم و جور شود تا امام عصر(عج) ظهور کنند، گفت: منظور از پر بودن جهان از زور و جور به معنای ظلم مطلق نیست بلکه منظور ظلم نسبی است و مفهوم آن این است که حاکمیت ظالمانه در جهان جاری است.

حجت الاسلام ذاکری خطیر با بیان این مطلب که تأکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، ظلم ستیزی و عدم ظلم پذیری است، بیان داشت: تفکری که فراگیری ظلم برای ظهور امام زمان(عج) را بیان می‌کند از توطئه‌های استکبار جهانی برای ایجاد انحراف در مسیر شیعه است که با انقلاب امام خمینی(ره) نقش بر آب شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با تاکید بر این که مسلمانان وظیفه دارند که احکام اسلامی را با همه وجود در جامعه به منصه ظهور برسانند، افزود: دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه، شبهه زدایی دینی و پاسخگویی به شبهات، فقر زدایی در جامعه و حفظ وحدت از وظایف امروز ما در جامعه اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات