۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۸۲۱۸
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

فقه اسلامی با مدرن شدن جامعه جایگاه خود را از دست نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه مطالعات تقریب مجمع جهانی تقریب مذاهب، اندیشه تقریب مذاهب را یک اندیشه پویا ارزیابی کرد و گفت: اندیشه تقریب امروز باعث شده که ملت های جهان بیدار شوند و به صحنه بیایند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه مطالعات تقریب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مراسم رونمایی از سلسله مطالعات فقهی و حقوقی تطبیقی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که عصر دوشنبه با حضور آیت الله تسخیری دبیرکل این مجمع در قم برگزار شد، اندیشه تقریب را یک اندیشه پویا ارزیابی کرد.

وی بیان داشت: آنهایی که امروز با تقریب مذاهب همراهی کمتری دارند، باید بدانند که فضای حاکم فضای تقریب است و با گذشت زمان ابعاد پرجاذبه آن بیشتر نیز می شود.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: فقه به دلیل اینکه خاستگاه حقوق اسلامی است با مدرن شدن جامعه نیز جایگاه خود را از دست نمی دهد و حتی طرفداران سکولاریسم هم به این مساله اذعان دارند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: حقوق اسلامی یک تفکر و نظام است و جامعه هرچه بیشتر به جلو می رود فضای توسعه فقه نیز بیشتر می شود و اگر به فقه جنبه ترتیبی و تطبیقی بدهیم ماندگاری آن بیشتر نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان داشت: امروز جامعه اسلامی در حال یکپارچه شدن است و فاصله هایی که امثال بن علی و حسنی مبارک ها ایجاد کرده اند در حال زائل شدن است و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

وی ادامه داد: امروز جهان اسلام در حال تغییر و تحول است و تمام ملت ها به صحنه می آیند و نوبت ملت ها است که تاثیرگذار باشند، با نگاهی به وضعیت شروع شده، اهل تقریب باید آینده را از آن خود بدانند و فعالیت ها را با انسجام و نظم بیشتری انجام بدهند.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریب مجمع جهانی تقریب مذاهب، در ادامه سخنان خود ابراز داشت: طبق مصوبه اعضای مجمع تقریب بخش مطالعات این مرکز بزودی به پژوهشگاه تبدیل خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات