۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۸۲۵۳

نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت و گو کردند.
نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه ظهر روز سنه شنبه با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار، با ابراز نگرانی از افت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه، خواستار چاره اندیشی مسؤولان و دست اندرکاران حوزه برای رفع این مشکل شد و ابراز داشت: این مشکلات باید ریشه یابی و برای آن راهکار اندیشیده شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید برای این مساله فکر کند که چرا وضعیت این گونه شده و برای رفع مشکلات و خلاها برنامه ریزی نماید.

وی بر ضرورت شناسایی و حمایت از طلاب مستعد و نخبه تاکید کرد و افزود: امروز شرایط اقتضا می کند که حوزه در این وادی گام بردارد و برای تربیت افراد مستعد برنامه ریزی کند.

مدرس برجسته خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: افرادی که از نظر بیان، قلم و هنر دارای ذوق و استعداد خاصی در حوزه هستند می بایست حمایت شوند تا استعدادهای آنان شکوفا شود.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم که اعضای هیات رییسه و نمایندگان طلاب و فضلای استان های مختلف حضور داشتند، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از فعالیت های این مجمع ارائه کرد.

حجت الاسلام سقای بی ریا ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه هر چهار سال یکبار به صورت شهرستانی با رای طلاب و روحانیان حوزه های انتخابیه برگزیده می شوند.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان کمیسیون های مربوطه و جلسات خود را به صورت منظم برگزار می کند.

حجت الاسلام سقای بی ریا ادامه داد: یکی از وظایف مهم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، حفظ ارتباط طلاب و فضلا با اساتید، مراجع و بزرگان است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تلاش می کند تا با برنامه ریزی مناسب حوزه در تکالیف و ماموریت های خود بیش از پیش موفق باشد. /924/پ20/ص
ارسال نظرات