۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۹۸۲۸۸

بزرگداشت شهید آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین آیین تجلیل از زنده نامان تبریز، به مناسبت گرامیداشت قیام تاریخی 29 بهمن سال 56 مردم تبریز، برگزار خواهد شد.
شهيد آيت الله قاضي طباطبايي


علیرضا نوین، شهردار تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری دومین آیین تجلیل از زنده نامان تبریز اظهار داشت: این مراسم به مناسبت گرامی‌داشت قیام تاریخی 29 بهمن سال 56 مردم تبریز و با هدف تجلیل از چهره های ماندگار این خطه از میهن اسلامی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: افزون بر تجلیل از زنده نامان بخش های مختلف علمی، دفاع مقدس،‌ مدیریت کلان، ورزش، فرهنگ، امور اجتماعی، هنر، تاریخ، تحقیق و پژوهش، از مقام شامخ شهید آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی و حجت‌الاسلام بنابی از روحانیان مبارز و انقلابی تبریز تجلیل می شود.

نوین ادامه داد: این مراسم ویژه، یکم اسفند همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص)، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، مسؤولان لشکری و کشوری در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این مراسم از 32 چهره ماندگار تجلیل خواهد شد، گفت: در دومین آیین تجلیل از زنده نامان تبریز، نام سه تن از علما و مراجع بزرگوار نیز به چشم می‌خورد و از آنان به صورت ویژه و در مراسمی جداگانه در شهر مقدس قم تجلیل می شود.

شهردار تبریز در ادامه توجه به مسائل فرهنگی نخستین پایتخت جهان تشیع را جزو اولیت های این مرکز دانست و اظهار داشت: تملک بیت مرحوم آیت ‌الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم اذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و تبدیل آن به مرکز فعالیت‌های دینی، فرهنگی و مذهبی و همچنین اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای معرفی تاریخ تشیع در آذربایجان بخشی از این فعالیت ها است./935/ت 302/س

ارسال نظرات