۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۹۸۲۹۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری بیست نمایشگاه عفاف و حجاب در مساجد و راه اندازی سازمان مطالعات قرآنی در تبریز بخشی از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا


به گزاری خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره کتاب سال تبریز تا 15 اسفند خبر داد.

حسین نجفی گفت: تاکنون بیش از 160 عنوان کتاب از سوی نویسندگان و ناشران بومی و غیر بومی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد بیش از 80 عنوان پذیرش شده است.

رییس ستاد برگزاری این جشنواره گفت: نخستین جشنواره کتاب سال تبریز شامل هفت بخش تاریخ و فرهنگ، هنر، ادبیات، تحقیق و پژوهش، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیریت شهری می باشد و آثار ارسالی در صورتی مورد داوری قرار خواهند گرفت که تاریخ نشر آن از اول فروردین تا آخر اسفند سال 1388 بوده و مرتبط با موضوعات هفت گانه جشنواره باشد.

نجفی گفت: به صاحبان آثار برگزیده لوح افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی از سوی این سازمان اهدا خواهد شد.

سازمان مطالعات قرآنی در تبریز راه‌اندازی شد

احمد فرشبافیان، رییس جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی استان برنامه های فرهنگی در جهت ترویج مبانی ارزشمند دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به منسجم نبودن فعالیت های قرآنی در دانشگاه های آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی استان با هدف بازدهی برنامه های قرآنی در دانشگاه ها و جهت دهی به فعالیت های قرآنی، سازمان مطالعات قرآنی را راه‌اندازی کرده است.

فرشبافیان با تشریح برنامه‌های مختلف این سازمان گفت: این سازمان در نخستین گام از فعالیت خود با توزیع شش هزار جلد کتاب در دانشگاه های استان نسبت به ترویج مبانی ارزشمند قرآنی اهتمام داشته است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه "منشور عقاید امامیه" خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه فرهنگی دینی نیز با هدف تبیین آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت میان قشر فرهیخته و دانشجو در حال برگزاری است.

برگزاری 20 نمایشگاه عفاف و حجاب در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در هر یک از نمایشگاه ها نزدیک به یکصد تابلو و پوستر محتوایی، تحقیقی و تاریخی در مورد حجاب در عصرها و ادیان مختلف در معرض دید عموم علاقه مندان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه به موضوعات مختلف سیر تاریخی پوشش در ایران و در دیگر کشورها در اعصار و قرون مختلف پرداخته و به صورت تحقیقی به تحلیل و معرفی ماجرای کشف حجاب توسط حکومت ها، توجه مردم به حفظ حجاب، حجاب و عفاف در اسلام و حجاب در نگاه عقل و همچنین عفاف و حجاب در آیینه ادبیات پرداخته است که می تواند راهنمای خوبی برای عموم به ویژه دختران و بانوان جوان برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در این امر مهم بوده باشد.

داننده زمان برگزاری هر یک از نمایشگاه ها را 10 روز اعلام و خاطرنشان کرد: 12 مورد از این نمایشگاه ها برگزار شده و بقیه در حال اجراست.

یادواره شهدای پایگاه شهید بابایی تبریز برگزار شد

سرهنگ ابراهیم پور، معاون سیاسی سپاه عاشورا در این مراسم اظهار داشت: یادواره شهدا صرفا اجرای مراسم نیست، بلکه یادواره یعنی این که شهدا را بشناسیم و مانند آنها زندگی کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم فرزندانمان در شرایط سخت امروز جامعه در راه درست حرکت کنند، بایستی دستشان را در دست شهدا گذاشت و به آنها سپرد که آنها بزرگترین یاور بعد از خداوند و ائمه اطهار هستند./935/د 102/س

ارسال نظرات