۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۹۸۲۹۵
عضو جامعه مدرسین:

حرکت مسؤولان در مسیر رهبری به اقتدار نظام منجر می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شاخص های و ویژگی های روحانیت اصیل و راستین، تاکیدکرد: روحانیت برای حراست و پاسداری از نظام اسلامی و ارزش های والای آن باید در جامعه جلودار و پیشگام باشد.
آيت الله عباس كعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه در جمع روحانیان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری یاوران مهدی(عج) جمکران قم، پیروزی، تدوام و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی را معجزه ای الهی توصیف کرد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان شاخص های روحانیت اصیل پرداخت و ابراز داشت: یکی از ویژگی های روحانیت اصیل و راستین بیداری و الگو بودن است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت باید میدان دار و الگو باشد، تاکید کرد: عملکرد روحانیت در معرض قضاوت همگان است و همان گونه که ملت ایران به ملتی الگو تبدیل شده اند روحانیت نیز باید به قله های الگو برسد و برای تحقق این مهم نیز بایستی ظرفیت ها و توانمندی های لازم را در خود ایجاد کنیم.

وی امیدبخشی به جامعه، دشمن شناسی، جریان شناسی، بصیرت و بیداری را از جمله ویژگی های یک روحانی مبارز انقلابی دانست و خاطرنشان ساخت: امروز نقطه ضعف یک روحانی در نظام به پای انقلاب و اسلام نوشته می شود و ما باید به این مساله توجه کنیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رسالت اصلی روحانیت، نشر معارف اسلامی و دعوت به توحید است، خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های مهم اقتدار نظام اسلامی، اقتدار معنوی است و روحانیت حافظ این مساله است و اولی نیز این است که این مساله را ابتدا به خود تذکر دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانست و با بیان اینکه روحانیت مرزبان فکر، اخلاق و ایمان و محتوای نظام اسلامی هستند، افزود: روحانیت برای حراست و پاسداری از نظام اسلامی و ارزش های والای آن باید جلودار و پیشگام باشد و آسیب ها را شناخته و رفع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پاسخگوی سؤالات روحانیان حاضر در جلسه بود و در خصوص نامه اخیر رییس جمهور به نمایندگان مجلس، گفت: یکی از راه های تقویت نظام این است که مسؤولان قوا تحت هدایت رهبری بر اساس وظیفه قانونی و شرعی عمل کنند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: رهبر انقلاب تاکید کردند اختلافات را به عموم جامعه نکشانید، بسیاری از مسائل است که می شود تریبونی نکرد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مسؤولان نظام نباید به گونه ای حرکت کنند که قوه مجریه تضعیف شود و یا نتواند مسر رشد را ادامه دهد، تضعیف دولت را امری مذموم خواند و تاکید کرد: اختلافات مسؤولان در سطح کارشناسی قابل درک است و در یک چارچوب نیز پذیرفتنی است و نباید این اختلافات را به معنای ضدیت تلقی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به دیگر پرسش های حاضران درباره تحولات منطقه و مسائل داخلی کشور پاسخ داد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات