۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۸۳۸۷
با حضور معاون پژوهش حوزه‌‌های علمیه برگزار شد؛

همایش تجلیل از برگزیدگان نخستین همایش استانی علامه حلی در تهران

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از آثار پژوهشی برتر اولین جشنواره استانی علامه حلی استان تهران با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از آثار پژوهشی برتر اولین جشنواره استانی علامه حلی استان تهران، روز گذشته در سالن همایش دانشگاه پیام نور تهران برگزار شد.

این همایش، با حضور حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه علمیه تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، محمود خالقی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران،‌ زهرا راستی، مدیر منطقه یک حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام جعفر سماوات، دبیر همایش و معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان تهران، معصومه ازغندی، معاون امور محتوایی منطقه یک حوزه علمیه خواهران، معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران و برادران و همچنین همه طلاب خواهر و برادری که در جشنواره علامه حلی آثار خود را ارائه کرده بودند، برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام سماوات گفت: امسال برای اولین بار، طبق نظر شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی این همایش ابتدا در مرحله استانی برگزار گردیده و برگزیدگان این همایش،‌ به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که در کشور، استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان مجاز به برگزاری جشنواره استانی شدند.

وی گفت: طبق نظر این شورا، معاونان پژوهش خواهران و برادران حوزه علمیه استان تهران، شورای پژوهش استان را تشکیل دادند و جلسات متعددی برای هماهنگی لازم برای اجرای جشنواره علامه حلی در استان تهران بین این دو معاونت برگزار شد.

حجت الاسلام سماوات ابراز داشت: پس از تصمیم گیری در مورد برنامه های اجرایی جشنواره، فرم هایی با آرم حوزه علمیه برادران استان تهران و منطقه یک حوزه های علمیه خواهران تهیه شد و فراخان مقالات برای طلاب انجام شده که در ابتدای امر به جهت این‌که اولین تجربه برگزاری این همایش به صورت مستقل در تهران بود انتظار استقبال کم از طلاب را داشتیم؛ اما با وجود این‌که تبلیغات منسجم و مناسبی در این زمینه انجام نشد،‌ استقبال چشمگیری از این همایش انجام شد.

وی اظهار کرد: معاونان پژوهش منتخب مدارس علمیه خواهران و برادران استان تهران وظیفه برسی و ارزیابی و همچنین در مرحله پایانی که داوری آثار بود را به عهده داشتند که مقاله‌های ارائه شده در چهار مرحله ارزیابی مقدماتی و اجمالی، مرحله نخست ارزیابی تفصیلی، مرحله دوم ارزیابی تحصیلی و در مرحله آخر داوری ارزیابی شد.

دبیر همایش علامه حلی تهران گفت: 152 اثر از مدارس علمیه برادران تهران و 402 اثر از مدارس علمیه خواهران استان تهران به این جشنواره ارائه شد که در کل 36 مقاله برای مرحله داوری انتخاب شدند که 34 مقاله از حوزه خواهران و 12 مقاله از حوزه برادران بود که به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ابراز داشت: سه اثر از آثار منتخب طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه استان تهران در منطقه کشوری رتبه کسب کرده‌اند که دو اثر از مقالات طلاب خواهر و یک اثر از طلاب برادر است که در همایش کشوری علامه حلی که پنجم اسفند در قم برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام رشاد، محمود خالقی، حجت الاسلام عماد به سخنرانی در موضوع ضرورت پژوهش و تحقیق طلاب در زمینه های مختلف عملی، به خصوص در زمینه علومی که جامعه به آن نیازمند است پرداختند.

گفتنی است، از همه طلاب خواهر و برادر استان تهران که در این همایش شرکت کردند با اهدای جوایزی تقدیر شد و افراد منتخب هدایای ویژه ای دریافت کردند./956/پ201/س

ارسال نظرات