۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۹۸۳۹۸
حجت الاسلام و المسلمین حسنی:

آشوبگران 25 بهمن محاربند و باید اعدام شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: به استناد آیات قرآن آشوبگران 25 بهمن در تهران محاربند و باید اعدام شوند.
غلامرضا حسني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا حسنی، رییس شورای حوزه علمیه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در جمع معترضین به اغتشاش آشوبگران در روز بیست و پنجم بهمن سالجاری در تهران افزود: کسانی که 25 بهمن ماه به بهانه حمایت از مردم مصر به خیابانها ریختند و با آشوب و فتنه گری موجب مجروح و شهید شدن تعدادی از هموطنان شدند، محاربند.

وی با استناد به آیات قرآن معاندان با پیامبر و ائمه اطهار را محارب خواند و گفت: ولی فقیه جانشین امام زمان (عج) است بنابراین مخالفان و معاندان با ایشان محاربند و باید به اشد مجازات محکوم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به اینکه سران فتنه باید به جرم ریختن خون افراد بی گناه، ایجاد آشوب و فساد، خسارت به بیت المال و محارب بودن محاکمه شوند، اظهار داشت: براساس فرموده آیات قرآن محاربان باید به گونه ای مجازات شوند که درس عبرتی برای دیگران باشند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: سران فتنه با هدایت و رهبری آشوبگران درصدد هستند تا چهره انقلاب اسلامی ایران را در جهان مخدوش کرده و بگویند که مردم ایران نیز همچون ملتهای دیگر نسبت به حکومت، نظام و رهبری خود معترض و خواستار تغییر هستند.

این مقام مسؤول با تاکید بر وظیفه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مردم باید با حفظ اقتدار مجلس به صورت جدی محاکمه سران فتنه را پیگری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: نمایندگان باید ابتدا بر دستگیری سران فتنه تلاش می کردند و سپس خیانت های آنها را برای مردم تبیین می کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایبجان غربی تاکید کرد: روحانیت و طلاب نیز به تبعیت از مجلس شورای اسلامی تا پای خون در مقابل فتنه گران ایستادگی خواهد کرد.

وی با اشاره به جایگاه مرجعیت و تثبیت آن بعد از انقلاب اسلامی گفت: امروز مراجع تقلید نیز باید با تبیین جایگاه ولایت فقیه مردم را آگاه کنند و از منحرف شدن افراد از مسیر حقیقی جلوگیری کنند.

گفتنی است، در این تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون حوزه های علمیه ارومیه با سر دادن شعارهایی کوبنده و انقلابی خواستار اشد مجازات سران فتنه شدند و حمایت خود را از ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند./936/پ202/ص
ارسال نظرات