۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۹۸۴۲۸

نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان، با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ، حجت الاسلام ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه و مسؤولان استانی آغاز شد.
يادواره شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان، ساعتی با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام حاجتی مدیر حوزه علمیه خوزستان و جمعی از مسؤولان و مدیران استانی در مصلی امام خمینی(ره) مسجد سلیمان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان، از مقام شامخ 14 شهید روحانی حوزه علمیه این شهرستان تجلیل خواهد شد که افزون بر این، به مناسبت سی ام سالگرد تاسیس حوزه علمیه المهدی مسجد سلیمان عملکرد این حوزه علمیه بررسی و از تلاش های صورت گرفته از سوی فعالان عرصه حوزه تقدیر می شود.

این یادواره با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سید حسین ربانی، مسؤول مرکز خدمات حوزه علمیه قم، حجت الاسلام پور محمدی رییس سازمان بازرسی کشور، حجت الاسلام  حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، و پژوهشگران و طلاب مقیم استان قم، در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان، زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا، گسترش نماد دینی در شهر مسجد سلیمان، بسط و تعمیق باورهای دینی و مذهبی عموم مردم و تجلیل از اساتید بومی و غیر بومی حوزه علمیه است.

همچنین در این یادواره کتاب زندگی نامه 14 شهید روحانی، زندگی نامه شهید محمدی نجات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به طلاب، رونمایی می شود.

این یادواره که در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان در حال برگزاری است، فرزاد جمشیدی، به عنوان مجری، مهدی سلحشور، مداح و سید کریم موسوی به عنوان قاری قرآن این برنامه هستند.

قابل ذکر است در حاشیه این یادواره فعالیت های حوزوی، تصاویری از حوزه علمیه مسجد سلیمان و حضور طلاب و روحانیان حوزه علمیه این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس و شهدای روحانی مسجد سلیمان در معرض دید حضار قرار گرفت.

گفتنی است؛ در آغاز این یادواره حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان ضمن خوش آمد گویی به حاضران در یادواره، گزارشی از روند برگزاری نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان را ارائه داد.

یادآور می شود؛ حجت الاسلام ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم اکنون در حال سخنرانی در این یاوداره می باشد./945/پ202/ص

ارسال نظرات