۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۸۴۴۲
استاندار گیلان در جمع علمای اهل تسنن:

وحدت مهم‌ترین عامل برای رسیدن جهان اسلام به سعادت حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با بیان این که وحدت بهترین عامل برای رسیدن جهان اسلام به مقصد عالی‌اش است، افزود: ما باید برای مبارزه با دشمنان اسلام و مستکبران عالم متحد شویم و از پرداختن به مسائل تفرقه انگیز خود داری کنیم.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روح الله قهرمانی چابک، استاندار گیلان، امروز در جمع علمای اهل تسنن، تشیع و جمعی از مسؤولان استان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با بیان این که جهان اسلام در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر به وحدت و انسجام نیاز دارد، گفت: وظیفه همه مسلمانان این است که به افراد تنگ نظر و کوته فکر که به ایجاد نگرانی و تفرقه در جهان اسلامی می پردازند توجه ای نداشته باشند و تنها به رسیدن به وحدت و انسجام اسلامی چشم بدوزند.

وی با بیان این که وحدت بهترین عامل برای رسیدن جهان اسلام به مقصد عالی‌اش است، افزود: ما باید برای مبارزه با دشمنان اسلام و مستکبران عالم متحد شویم و از پرداختن به مسائل تفرقه انگیز خود‌داری کنیم.

قهرمانی چابک با تبیین ابعاد شخصیتی رسول اکرم(ص) تمسک به ویژگی های اخلاقی ایشان را از عوامل تعیین کننده در رسیدن به وحدت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از نکات بارز شخصیت ایشان این بود که با همه مردم با عدالت برخورد می کردند و برای تک تک افراد جامعه به یک اندازه خیر و سعادت می خواستند و اگر مسلمانان جهان با هر عقیده و مسلکی تنها بخواهند از همین ویژگی شخصیت پیامبراعظم(ص) الگو بگیرند به چنان وحدت و عظمتی دست خواهند یافت که دوران باشکوه صدر اسلام را تداعی خواهد کرد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب مردم مصر گفت: پیروزی مردم این کشور تنها جلوه ای از عظمت جهان اسلامی است که سبب شد مصر از زیر یوغ و اسارت نجات یابد.

استاندار گیلان ادامه داد: صفوف نمازگزاران معترض مصری در میدان تحریر قاهره نمادی از وحدت اسلامی مردم این کشور بود که ترس را به جان مستکبران این کشور انداخت.

قهرمانی چابک تأکید کرد: در واقع دین اسلام، شعائر مذهب و صفوف یکپارچه نمازگزاران به زبان مشترک معترضان مصری تبدیل و سبب پیروزی با اقتدار انقلاب مردم این کشور شد.

حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست گفت: وحدت و همدلی اهل تشیع و تسنن سبب شد تا کشور مان در عرصه های مختلف انقلاب به موفقیت های باورنکردنی دست یابد.

وی افزود: برادران اهل تسنن و تشیع در کشور در کمال آرامش و با اعتقاد به عوامل وحدت آفرین دین اسلام همچون اعتقاد به خدا، پیامبر، آخرت و گوش سپردن به فرامین منادیان وحدت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همراه با یکدیگر در عرصه های مختلف نظام ازکیان انقلاب حراست می‌کنند./950/
ارسال نظرات