۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۸۴۹۱
امام جمعه مسجد سلیمان:

برگزاری یادواره شهدا در امتداد خط امام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان، یادواره شهدا را فرصتی برای ثابت کردن حضور عملی روحانیت در عرصه‌های مختلف به ویژه در میادین خون و آتش دانست.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، صبح امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان، و بزرگداشت سی امین سالروز تاسیس حوزه علمیه این شهرستان، یادواره شهدا را فرصتی برای ثابت کردن حضور عملی روحانیت در عرصه‌های مختلف به ویژه در میادین خون و آتش دانست و اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها در امتداد خواست امام خمینی(ره) و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه مسجد سلیمان، در ادامه سخنان خود، افزود: حوزه علمیه مسجدسلیمان لحظه‌ای از سخنان نایب عصر، امام و رهبری تخطی نکرده و با بصیرت و مردمداری راه درست را پیموده است؛ به ویژه با توجه به فتنه‌های کور سال گذشته، روحانیت ایل سرافراز و شیعی بختیاری در این منطقه می‌دانند که این نهاد امروز در اوج محبوبیت قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه این شهرستان، گفت: اتخاذ رویکرد فرهنگی، مسجدسازی و اجرای طرح وام صالحین از جمله برنامه‌های حوزه علمیه بود که به اجرا درآمد و ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حوزه علمیه مسجدسلیمان در پرداخت وجوهات شهریه در استان خوزستان در جایگاه برتر نسبت به دیگر شهرستان ها قرار دارد.

حجت الاسلام امینی، این پیشرفت‌ها را مدیون مدرسان و مدیران این حوزه و مربیان و علما دانست و گفت : در گذشته یکی از دلایل برخی پسرفت‌ها در این شهر، نبود مجتهد بود که امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت حوزه علمیه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش فرهنگی و مذهبی این منطقه هستیم. 

وی با اشاره به این که همه طلبه‌ها در دوران دفاع مقدس به جبهه حق علیه باطل رفتند، خاطرنشان کرد: در میان حوزه‌های علمیه کشور حوزه ای وجود ندارد که یک چهارم طلاب خود را در راه پیروزی انقلاب تقدیم کرده و شهید داده باشد.

امام جمعه مسجد سلیمان، با بیان اینکه شهدای روحانی در جنگ تحمیلی افزون بر نقش فرهنگی، نقش رزمی داشتند، ابراز داشت: روحانیان در اوضاع آرام جنگ به کلاس داری و تدریس معارف الهی و در کارزار نبرد همپای دیگر رزمندگان به رویارویی با جبهه باطل می‌پرداختند./945/پ202/ص
ارسال نظرات