۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۹۸۴۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه:

حوزه علمیه مسجد سلیمان از نعمت های بزرگ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه مسجد سلیمان از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم این شهرستان است و مردم ولایت مدار و غیور مسجد سلیمان باید قدر این حوزه پر خیر و برکت و عظیم را بدانند.
حجت الاسلام سيد حسن رباني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان همزمان با سُی امین سالگرد تاسیس حوزه علمیه این شهرستان، با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)، حیات انسان را در گرو علم و فرهنگ اسلامی دانست و اظهار داشت: علما و روحانیان طلایه دار انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه هستند.

رییس هیأت امنای حوزه علمیه مسجد سلیمان در ادامه سخنان خود ابراز داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدای روحانی مسجد سلیمان تبیین و احیای روش، منش و سیره شهدای روحانیت در جامعه و انتقال فرهنگ شهادت طلبی به قشر جوان جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم به ویژگی های خاص حوزه علمیه مسجد سلیمان اشاره و تصریح کرد: حوزه علمیه مسجد سلیمان و طلاب متعهد آن مطیع و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تحول در حوزه های علمیه هستند و حوزه علمیه مسجد سلیمان در این زمینه یکی از پیشقراول ترین حوزه های علمیه کشور است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه، تصریح کرد: تحلیل و تبیین دستاوردهای سی سال انقلاب اسلامی ایران و بررسی نقاط ضعف و قوت این حوزه در طول سی سال از دیگر ویژگی های بارز این حوزه است.

حجت الاسلام ربانی با بیان این که تهیه چشم انداز و تاریخ علمی حوزه علمیه از خصوصیات والای این حوزه است، اذعان داشت: حوزه علمیه مسجد سلیمان اولین حوزه علمیه در کشور است که برای خود چشم انداز تدوین کرده و پیشتاز حوزه های علمیه کشور حتی حوزه علمیه قم شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره مشارکت علمی مدارس مطرح علمیه کشور در حوزه علمیه مسجد سلیمان، بیان داشت: سرمایه گذاری سه مرکز مهم تعلیم و تربیت کشور در حوزه علمیه مسجد سلیمان یکی دیگر از افتخارات بزرگ و عظیم این حوزه با برکت است.

رییس هیئت امنای حوزه علمیه مسجد سلیمان تأکید کرد: حوزه علمیه مسجد سلیمان پرچم دار تحول فرهنگی در این شهرستان است و این حوزه به جایی رسیده که مشعلی بزرگ برای جهان اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: جمع آوری دانش های روز و تطبیق آن با یکدیگر یکی دیگر از افتخارات حوزه علمیه مسجد سلیمان و افتخاری دیگر برای حوزه های علمیه خوزستان است.

رییس هیأت امنای حوزه علمیه مسجد سلیمان اذعان داشت: پیشقراولی حوزه علمیه مسجد سلیمان در بین حوزه های علمیه کشور زبانزد همه مراکز علمی و دینی ایران اسلامی به ویژه قطب تربیت شخصیت های دینی یعنی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه علمیه مسجد سلیمان باید برای این مردم تبیین شود تا بدانند چه سرمایه عظیمی هم پای آنان در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی وجود دارد.

حجت الاسلام ربانی خطاب به مردم مسجد سلیمان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه مسجد سلیمان از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم این شهرستان است و مردم ولایت مدار و غیور مسجد سلیمان باید قدر این حوزه پر خیر و برکت و عظیم را بدانند.

وی با اشاره به برخی افتخارات و درجات طلاب حوزه علمیه بیان داشت: این افتخاری برای مردم مسجدسلیمان است که در جامعةالمصطفی قم که 10 هزار طلبه خارجی تحصیل می‌کنند، طلاب مسجدسلیمانی به عنوان مدرس آنجا منشأ خیر شود.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون از میان طلاب زن و مرد حوزه علمیه مسجد سلیمان، 47 نفر مبلغ خانم، پنج نفر استاد دانشگاه، 75 نفر دبیر آموزش و پرورش، 36 مدیر آموزش و پرورش، 31 استاد و تربیت شده و در بخش‌های ذکر شده مشغول به خدمت هستند.

گفتنی است حجت الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه، امام جمعه سابق مسجد سلیمان بوده است./945/پ202/ص
ارسال نظرات