۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۹۸۵۲۰
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

استاد طاهایی از ضعف علمی جامعه بانوان رنج می برد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: نگاه استاد طاهایی این بود که بانوان جامعه از یک ضعف علمی(علم دین) رنج می برند که منجر به ضعف بینشی می شود؛ بنابراین بصیرت را از ضرروت های جامعه اسلامی و تضمینی برای بقاء نسل و خانواده می دانست.
2/ حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نخستین یادواره «بانوی بافضیلت؛استاد طاهایی» اظهار داشت: نگاه بانو طاهایی این بود که بانوان جامعه ایران از یک ضعف علمی(علم دین) رنج می برند که منجر به ضعف بینشی می شود لذا باید کاری کنیم این امر مرتفع شود تا بینش زنان بالا رود.

وی با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام بصیرت از سوی رهبرمعظم انقلاب افزود: استاد معتقد بود بصیرت از ضرروت های جامعه اسلامی و تضمینی برای بقاء نسل و خانواده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به مباحثات علمی خود با استاد طاهایی در خصوص تعلیم و تربیت بانوان یادآور شد: ایشان تأکید ویژه ای بر این امر داشتند و همواره نسبت به ادامه راه مدارس علمیه بانوان به عنوان یک وظیفه الزامی شرعی توصیه می کرددند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به روایتی امام صادق(ع) در تعریف عقل، ادامه داد: امام در این روایت، عقل را چیزی می دانند که به وسیله ان انسان خدا را عبادت و جنات عدن را کسب کند و معتقدند انچه معاویه داشت، مکر و شیطنت بود نه عقل چرا که با سوء استفاده از ابزارها می خواست در مقابل خدا صف ارایی کند. امروز نیز با تنقیح مناط این روایت، وضعیت همین است یعنی به جای معاویه می توان نفاق را جایگزین کرده و بگوییم هر که مقابل خدا صف ارایی کند در صف شیطان است.

گفتنی است در پایان این مراسم که روزگذشته در محل سالن صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، طبق نظر هیئت رییسه علمی، مقالات « زن، استاد طاهایی و انقلاب اسلامی» اثر خام دکتر رحمت آبادی، «استاد طاهایی و آمنه صدر» اثر دکتر مائده رضایی و«مدیریت در سیره استاد طاهایی» اثر زهرا تهرانیان به عنوان مقالات برتر انتخاب و از مقالات خانم ها نرجس از مالزی، رویدا از تایلند ، طاهره خالقی از مشهد، علویه همایونی از اصفهان و آقای احمد رمضانی و تابلوی هنری زهره درساز در خصوص ترسیم باورهای استاد طاهایی تقدیر شد.

همچنین از محمدمهدی خالقی(مستند خانم طه)، محسن امینی فر( مستند نور در خاموشی) و احسان قصابیان(مستند عرشیان) به عنوان کارگردان و مستندساز در خصوص استاد طاهایی تقدیر شد./930/پ202/ص
ارسال نظرات