۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۸۵۴۲
امام جمعه موقت تهران:

سران فتنه در جامعه سقوط کرده و اعدام شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جنتی با اشاره به فتنه 25 بهمن تصریح کرد: ‌به فتنه گران می گوییم که شما عمرتان تمام شده است و البته این افراد با سقوطشان در جامعه اعدام شده‌اند و درخواست محاکمه آنها به مصلحت اندیشی قوه قضاییه بستگی دارد.
آيت الله جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله احمد جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهارداشت: حضور مردم در این روز برای دنیا باورکردنی نبود و در تاریخ سابقه نداشت.

وی افزود: مردمی که 32 سال از انقلابشان گذشته است و با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کردند نشان دادند نه از امام بریدند و نه از ارکان نظام و دولت.

آیت الله جنتی با بیان اینکه با تمام سختی‌هایی که مردم کشورمان در این 32 سال گذشته کشیدند از حضورشان در صحنه کم نشد افزود: هیچ انقلابی در دنیا با این خصوصیات پیدا نمی‌شود و بیشتر انقلاب های دنیا به گونه ای است که مردم تا 2-3 سال جنبش‌هایی دارند و پس از آن کار را به دولت واگذار می‌کنند و دیگر حضوری ندارند.

وی گفت: این حضو ر مردم در صحنه حضور ساده ای نیست بلکه حضور معناداری است که برای دشمنان و دوستان پیام دارد اما متعجبیم که چطور برخی ها اینقدر کر و کور هستند این پیام را نمی شوند و نمی بینند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه در این کشور شعارهای 32 ساله همه "مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه" بود یادآور شد: این شعارهای یکنواخت پیامی برای امریکا دارد که بیخود خودتان و ما را به زحمت نیندازید که نه خودتان و نه مهره‌هایتان در ایران جایگاهی ندارید.

وی اضافه کرد: اسلام قابل سرکوب شدن نیست چون مردم زنده‌، هوشیار، وظیفه‌شناس و لحظه شناسند و به موقع اقدام می‌کنند اما امریکا هنوز فکر می کنند دوران استعمار باقی مانده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام این حضور برای مردم غزه و لبنان، اعلام حمایت از آنها و پیام آن برای کشورهای اسلامی این است که از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه امام فرموده بود که "انقلاب ما صادر شده و می‌شود" تصریح کرد: بسیاری از شرارت‌های استعمار برای این است که ایران الگوی دنیا نشود اما شده است.

آیت الله جنتی ادامه داد: نمونه این الگوبرداری کشور مصر است که 30 سال مردم و جوانان آن حضور یک دیکتاتور که با اسرائیل دست دوستی داده بود را تحمل کردند اما ایستادند که مبارک برود و جالب است که روز رفتن او مصادف با 22 بهمن بود.

وی با بیان اینکه نگرانی ما در مصر این است که امریکایی ها فقط مهره ها را عوض کنند گفت: حماقت امریکایی ها بود که از مبارک دفاع کردند و الان در فکر این هستند که مردم را به نوعی سرجای خود بنشانند که در این زمینه علمای مصر باید پیش بیاینن که متاسفانه عقب هستند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: علمای مصر باید پا به پای مردم حرکت کنند نه پشت سر مردم تا مردم نسبت به دین بدبین نشوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این موج در کشورهایی مانند بحرین و یمن هم رفته است و مردم سر جای خود ننشسته اند اما چرا قدرتها نمی خواهند بفهمند؟

آیت الله جنتی با اشاره به فتنه 25 بهمن تصریح کرد: ‌به فتنه گران می گوییم که شما عمرتان تمام شده است و البته این افراد با سقوطشان در جامعه اعدام شده‌اند و درخواست محاکمه آنها به مصلحت اندیشی قوه قضائیه بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاری که قوه قضاییه می تواند انجام دهد و فکر می‌کنم به دنبال آن هم هست این است که ارتباط آنها را با مردم به کلی قطع کند؛ در خانه آنها را ببندد؛ تلفن و اینترنت آنها را قطع کند و در نهایت آنها را در خانه خودشان زندانی کند تا نتوانند پیام دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در زمانی که کشور در حال پیشرفت های صنعتی و علمی است و هر روز یک دستاورد جدید به دنیا معرفی می کند؛ برنامه 5 ساله خود را نوشته و هدفمندی یارانه ها هم در حال انجام است عده ای یکدفعه به فکر این افتادند که از مصر حمایت کنند که سوال اینجاست مگر مردم در 22 بهمن شعار حمایت از مصر سر ندادند و البته همه می دانستند که این حمایتشان دروغ و ریاست.

وی در خطبه های اول نماز جمعه با بیان اینکه خداوند اطاعت از پیامبر را بر روی زمین بر مردم واجب کرده است؛ همانطور که اطاعت خود را بر مردم واجب کرده است به میلاد و تولد حضرت محمد (ص) و خواب حضرت آمنه درباره ایشان اشاره کرد./956/پ201/ص
ارسال نظرات