۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۹۸۵۵۰
امام جمعه مشهد:

جامعیت استاد طاهایی الگو و اسوه ای برای بانوان به شمار می رود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان اینکه جامعیت باید برای بانوان ملاک اصلی فضیلت قرار گیرد، گفت: جامعیت شخصیت استاد طاهایی الگو و اسوه ای برای بانوان محسوب می شود.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، روز گذشته در یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی» که در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه محورهای ارزیابی شخصیت انسان نمی تواند به عنوان یک ملاک محور قرار گیرد، اظهار داشت: اگر یک ملاک ارزشیابی را از منطق وحی اخذ کردیم و ارزشیابی بر اساس آن ملاک صورت گرفت، این ملاک یک ارزیابی کامل، قطعی و مستند است.

فضیلت مومن در پایداری در ایمان است

وی با بیان اینکه انسان ها با فضیلت ارزیابی نمی شوند بلکه با کیفیت فضیلت ارزیابی مورد ارزیابی قرار می گیرند، بیان داشت: مومن به خاطر پایداری در ایمان فضیلت دارد نه به خاطر ایمان، از همین رو کیفیت فضیلت در انسان نیز بستگی به ایستادگی و نهادینه شدن آن فضیلت دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه استاد طاهایی در عرصه روحانیت و عرصه تولید یک اسوه کم نظیر بود، ادامه داد: تمام شخصیت ایشان در علم، دانش، تولید، قرآن و قلم زدن سپری شد.

وی با بیان اینکه استاد طاهایی در مسیر و خط با فضیلت مجاهده در راه خدا و انسان سازی در حوزه تعلیم و تربیت گام برداشته بود، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار از خانواده بزرگواری است که کارنامه آن ها در بعد و قبل از انقلاب به عنوان یک ستاره شفاف در عصر امام خمینی(ره) می درخشد.

امام جمعه مشهد بیان داشت: آنچه در سیمای زندگی بانو طاهایی درخشش دارد هم نقش الگویی برای جامعه و هم جنبه ملاک، معیار و تابلوی ارزشی برای زن مسلمان است.

وی با بی بنیان معرفی کردن اندیشه هایی که امروز در مسئله حقوق زن در جهان مطرح می شود، خاطرر نشان کرد: زن در جایگاه خود موجود شایسته ای است که در عین زن بودن که قابل ارزیابی با مرد نیست از همین رو نقش آفرینی او در عرصه زندگی منحصر به خود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در تاریخ اسلام هم شاهد هستیم که حضرت زینب(س) در کنار امام سجاد و حضرت فاطمه(س) در کنار حضرت علی(ع) به ایفای نقش می پردازند اما این دو امام بزرگوار با وجود حجت خدا بودن نمی توانند، همچون آن ها تاثیر گذار باشند یعنی همان نقش آن ها را ایفا کنند زیرا نقش هر فرد مختص به خود اوست و هیچ کس نمی تواند همچون آن نقش را ایفا کند.

استاد طاهایی در تمامی عرصه ها، نقش که یک زن با فضیلت را ایفا کرده است

وی ابراز داشت: بر همین اساس، وقتی سیره پر فضیلت استاد طاهایی را از این دیدگاه و با اندیشه بنیان دار اسلامی بررسی کنیم، در می یابیم که ایشان در تمامی عرصه ها، نقش که یک زن با فضیلت را ایفا کرده، نقشی که به دیگری تعلق ندارد.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر اندیشه بنیان دار اسلام نسبت به حقوق زن را یک تابلو درست کنیم، سیره و فضیلت استاد طاهایی یک تابلوی زیبایی است که این اندیشه اسلام را در حقوق زن به خوبی بیان می کند.

وی اظهار داشت: اگر در نقش آفرینی هایی که استاد طاهایی داشته است، جای ایشان یک روحانی برجسته آقا بود، این روحانی نمی توانست همچون استاد چنین اثرگذار باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برگزاری این یادواره یک مراسم ختم ساده در سالگرد ارتحال یک انسان نیست، یادآور شد: این همایش یک نمایشگاه و ارایه تابلو است، تابلویی که می تواند، شخصیت زن را مورد بحث و پژوهش قرار داده و یک برنامه آموزنده باشد.

جامعیت استاد طاهایی

وی به جامعیت شخصیت استاد طاهایی اشاره کرد و ادامه داد: فعالان اجتماعی سیاسی زیادی داریم و زنان برجسته ای هم داشته ایم که تربیت شدگان خوبی را به جامعه تقدیم کرده اند، اما استاد طاهایی بین این دو جهت جمع کرده است، گفت: این استاد بزرگوار یک شخصیت تلاش گر در عرصه مبارزه با طاغوت و پیگیری شئون سیاست و یک معلم توانمند، نافذ و قدرتمند بود که در عین حضور در مرحله سیاسی اجتماعی، در عرصه تعلیم و تربیت نیز حضوری موثر داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این این جامعیت باید برای بانوان ملاک اصلی فضیلت قرار گیرد، تصریح کرد: جامعیت شخصیت استاد طاهایی الگو و اسوه ای است که بانوان با فضیلت باید سعی کنند در این مسیر گام بردارند./934/پ201/ص
ارسال نظرات