۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۸۵۵۱
امام جمعه قم:

دستگاه قضایی به سران فتنه مهلت ندهد و آنها را مجازات کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، محاکمه و مجازات سران فتنه را خواست عمومی ملت ایران از مسؤولان قضایی کشور دانست و گفت: سران فتنه به وضعی دچار شده اند که حتی دوستان قدیمی آنها هم از آنها تبری می جویند و محکوم شان می کنند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع)، هفته وحدت را گرامی داشت و آرمان تقریب و وحدت را آرمانی نبوی و علوی دانست و تاکدی کرد: در هفته وحدت باید با تاسی از پیامبر (ص) مراقب باشیم و دشمنان را از یاد نبریم و ضمن ایستادگی و ید واحده بودن در برابر دشمنان و استکبار، سرسوزنی از اعتقادات خود عقب نشینی نکنیم.

وی در ادامه به دیدار مردم تبریز با رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر الگو بودن ایران در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار از مردم تبریز تقدیر کردند و از الگو شدن ایران اسلامی در عرصه های مختلف سخن گفتند.

امام جمعه قم با تبیین شاخصه های امت الگو، ابراز داشت: 32سال استقامت مردم ایران در راه اسلام و نشان می دهد که آنها در این مسیر خسته نشدند و هر روز هم شاهد خبرهای خوشی از پیشرفت ملت در عرصه های مختلف هستیم.

وی شناخت دشمنان و توطئه آنها را دیگر شاخصه ملت الگوی ایران ارزیابی و تصریح کرد: مردم ایران در این سی و دو سال با استقامت و بصیرت تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده و خاکریزی های دشمنان را یکی پس از دیگری فتنح کرده و اکنون جمهوری اسلامی ایران تبدیل به ابرقدرت شده است.

امام جمعه قم ابراز کرد: ایران با ابرقدرت شدن نور امید را در دل مستضعفان جهان تابانده است و دشمنان نتوانستند با وجود همه توطئه ها و ترفندهای ریزو درشت شان از صدور انقلاب اسلامی ایران به دیگر کشورها جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: آمریکا و استکبار جهانی در لبنان میلیون ها دلار هزینه کردند اما به لطف و برکت و عانایات خداوند حزب الله در این کشور پدید آمد و در 33 روز قدرت و ابهت رژیم غاصب اسرائیل را به باد فنا داد و امروز حزب الله تبدیل به جریان تاثیر گذار در منطقه شده است.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به دیگر ناکامی های استکبار و آمریکا در منطقه، ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری زیاد آمریکایی ها در عراق، در این کشور دولت مورد تایید ایران سرکار آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی انقلاب های مردم مصر و تونس را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه دنیا قضاوت کند ابرقدرت کیست، اظهار داشت: نسیم انقلاب اسلامی ملت ایران منافع استکبار را در سراسر جهان به خطر انداخته است.

وی ابراز داشت: دشمنان از این وضعیت به هراس و وحشت افتاده اند و هر روز دست به توطئه ای می زنند، یک روز به قرآن توهین و جسارت می کنند و یک روز هم به ساخت پیامبر اسلامی اهانت و گستاخی می کنند، اما از این مسائل آتشی برخاست که دما از روزگارشان درآورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با محکوم کردن اقدامات سران فتنه و آشوب 25 بهمن، در این روز عناصری در دام دشمن غلتیده و به اموال عمومی خسارت وارد کرده و یک بسیجی حافظ قرآن را به شهادت رساندند.

امام جمعه قم بیان داشت: سران فتنه به قدری در این عمل رسوا عمل کردند که حتی دوستان دیروز آنها نیز اقدامات شان را محکوم و از آنها ابراز برائت کردند.

وی بیان داشت: اکنون سخن ملت ایران این است: ای نگون بختان ریاست طلب اگر دین ندارید لااقل غیرت ملی و فهم سیاسی داشته باشید، شما با این حرکت خائنانه نه تنها از صف اسلام بلکه از ایرانی بودن هم ساقط شدید؛ با حمایتی که آمریکا و اسرائیل از شما کرد، صلاحیت پیدا کردید تا شناسنامه آمریکایی و اسراییلی بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در حالی که مردم شعار مرگ بر موسوی و کروبی سر می دادند، تصریح کرد: ملت ایران به فضل خداوند این توطئه ها را پشت سر می گذارد و مانند گذشته این فتنه ها برای تقویت اتحاد، انسجام و بصیرت مردم مؤثر واقع خواهد شد.

وی تجمعات و راهپیمایی های مردم در این روزها علیه فتنه گران و سران فتنه را نشانه وفاداری آنان به نظام اسلامی و ابراز تنفر از فتنه گران دانست و تاکید کرد: این تجمع ها در سراسر کشور نظام را بیمه کرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) محاکمه سران فتنه را خواست ملت از دستگاه قضایی دانست و ابراز داشت: امروز همه ملت اسلامی ایران یکصدا از قوه قضاییه انتظار دارند بیش از این به فتنه گران مهلت نداده و آنها را به اشد مجازات برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه باید عقبه داخلی این فتنه ها شناسایی، افشا و نابود شود، خاطرنشان کرد: بنده پیش از این از تریبون نماز جمعه هشدار داده بودم که خوارج جدیدی در حال شکل گیری هستند.

وی افزود: امروز شاهد به صحنه آمدن خوارج جدید هستیم، اما آنها باید بدانند که ذوالفقار علی همراه با مردم در تعقیب و نابودی آنهاست. /924/پ201/ص
ارسال نظرات