۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۸۵۶۶
استاندار آذربایجان شرقی:

قیام 29 بهمن موجب سرنگونی رژیم طاغوت شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی در سالروز قیام تاریخی 29 بهمن سال 56 مردم تبریز با صدور پیامی اعلام کرد: مسیر انقلاب را به یوم الله 22 بهمن و سرنگونی طاغوت پیوند داد.
عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، احمدعلیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی امروز به مناسبت قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز با صدور پیامی اظهار داشت: مسلماً نقش ایران در منطقه استراتژیک خاورمیانه و نقش آذربایجان در تاریخ ایران به ویژه در 100 ساله اخیر بی‌نظیر و ممتاز بوده و تاثیر شگرفی در تحولات این مرز و بوم دارد و در این میان نقش تبریز به عنوان قلب تپنده آذربایجان، در پیشبرد انقلاب‌های آزادی‌ خواهانه جهان چشم امید آنان را به این خطه پرگهر ایران اسلامی دوخته است.

وی می‌افزاید: قیام خونین 29 بهمن مردم غیور و غیرتمند تبریز در سال 1356 برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که به فرموده معمار و رهبر کبیر انقلاب «در مقابل دودمان پهلوی آغاز شد و با فریاد مرگ بر شاه خط‌ بطلان بر رژیم و استبداد او کشید.»

بیگی در ادامه این پیام تصریح می‌کند: این حرکت آگاهانه و توام با بصیرت که صحنه‌های فراموش نشدنی و ماندگار آن در تاریخ کشور و این دیار به یادگار خواهد ماند، مسیر انقلاب را به یوم الله 22 بهمن و سرنگونی طاغوت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن،‌ خورشید حیات‌آفرین جمهوری اسلامی درخشیدن آغاز کرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرده است: هوشیاری و درک موقعیت، جرات اقدام و نترسیدن از سختی‌ها و خطرها و ایمان و امید به آینده سه درس مهم قیام مردم تبریز هستند که مقام معظم رهبری آنها را راهگشای امروز و آینده ملت و کشور می‌دانند.

وی می‌افزاید: اهمیت این قیام سرنوشت ساز وقتی نمایان می‌شود که آثار و برکات نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی را در عصر حاضر در بخش‌هایی از خاور میانه و کشورهای عربی و اسلامی مشاهده می‌کنیم.

بیگی همچنین در پیام اظهار داشته است: اکنون انقلاب اسلامی ایران درخت تناوری است که ریشه‌های آن با خون فرزندان این سرزمین آبیاری شده و پس از گذشت 32 سال امروز به الگوی آزادی‌خواهی و استبداد ستیزی در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرده است: 29 بهمن هر سال فرصتی ارزشمند برای مردم شریف آذربایجان‌شرقی است تا بار دیگر یاد و خاطره شهدای این حادثه بزرگ را ارج نهاده و در سایه سار آن مراتب بصیرت و دلدادگی خود را به مقام شامخ ولایت اظهار کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان این پیام تصریح کرده است: از خداوند بزرگ توفیقات همگان را در پاسداشت آرمان‌های امام راحل (ره) و تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسئلت می‌‌کنم./935/د102/ص
ارسال نظرات