۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۸۶۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

انتشار 60 هزار عنوان کتاب در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار حدود شصت هزار عنوان کتاب در سال جاری در کشور خبر داد.
افتتاح اولين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم که با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی برگزار شد، ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه کتاب در این وزارتخانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی گفت: برای نخستین بار در سال جاری موفق به برپایی نمایشگاه کتاب استانی در همه استان های کشور شده ایم و همچنین نمایشگاه کتاب یاد یار نیز در پنج استان کشور برپا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از انتشار حدود 60 هزار عنوان کتاب در سال جاری خبر داد و افزود: از بین کتاب های انتشار یافته، کتب دینی از نظر شمارگان در صدر است.

حسینی گفت: از جهت عنوان کتاب نیز کتب مربوط به ادبیات، دین و کتاب های علمی به ترتیب بیشترین عناوین کتب انتشار یافته را به خود اختصاص داده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین از خریداری بیش از 20 میلیارد تومان کتاب از سوی این وزارتخانه از ناشران در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود یک سوم این کتاب ها برای مساجد، حوزه های علمیه و سایر مراکز فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب های ارزشمند حمایت می کند، ابراز داشت: در سال جاری در این راستا حدود 10 میلیارد تومان برای کتاب هایی که در راستای جنگ نرم نوشته و تالیف شد اختصاص پیدا کرد.

حسینی افزود: در این راستا بیش از یک هزار و صد عنوان کتاب مورد حمایت قرار گرفت که چهل درصد این کتاب ها نیز انتشار و چاپ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های استکبار جهانی برای تضعیف باورهای اعتقادی نسل جوان و جامعه، ترویج عرفان های کاذب، شیطان پرستی و فرقه های انحرافی را از جمله دسیسه های دشمنان دانست و تاکید کرد: آنها برای موفق شدن در این راه همه امکانات رسانه ای و تصویری خود را بکار گرفته اند و ما باید در برابر آنها هوشیار باشیم.

حسینی تاکید کرد: وظیفه ما در مقابله با این گونه اقدامات دشمنان بسیار سنگین است، از این رو دست نیاز به سوی حوزه های علمیه دراز می کنیم تا ما را در این راه یاری کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات