۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۸۶۴۴

ویژه نامه میلاد پیامبر در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.
....


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی راسخون به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام صادق(ع) سه ویژه نامه رحمه للعالمین، فجر صادق و وحدت را در فضای مجازی منتشر کرد. این ویژه نامه دربردارنده مقالات متعدد، کتاب، تصاویر، صوت، نماهنگ و ... است.

در ویژه نامه رحمه للعالمین در مقاله ای با عنوان سیره مدیریتی پیامبر(ص) می‌خوانیم: مـدیـریـت اسـلامـى از دو جـنـبـه تطبیقى و تدبیرى قابل مطالعه و بررسى است. در جـنـبـه تـطـبیقى، مبنا و اساس عمل مدیران، همان احکام ثابت و لایتغیر شرعى، قوانین مـوضـوعـه مـشروعه و دستورالعمل هایى است که از مبادى ذى صلاح صادر مى شود، امّا در جنبه تدبیرى، دانش و دانایى، عقلانیت و منطق، مهارت و کاردانى، ساز و کارهاى مناسب و فناورى روزآمد و نهایتاً ملاحظه شرایط و مقتضیات و مصالح عمومى و حرکت بر مدار نظام ارزشـى اسـلام، تـعـیـیـن کـنـنـده مـنـش و روش رفـتـارى مـدیـران مـتـدیـّن مـى‌بـاشـد. اصـل اوّلى وجـود هـر دو ویـژگـى فـوق بـه صـورت هـمـزمان و توامان در مدیران نظام اسـلامـى اسـت، ولى در شرایط اضطرار، تقدم تخصص بر تعهد امرى مسلم و پذیرفته شـده اسـت مـنـتـهى در چنین شرایطى، نظارت دقیق و همه جانبه شرعى و ارزشى نیز امرى گریزناپذیر خواهد بود.

در ویژه نامه صبح صادق در داستانی پیرامون منش عملی امام صادق(ع) آمده است: امام صادق(ع) در یکى از سفرهایشان به حیره ( میان کوفه و بصره ) آمدند،در آن جا منصور دوانیقى به خاطر ختنه فرزندش جمعى را به مهمانى دعوت کرده بود، امام نیز ناگزیر در آن مجلس حاضر شدند. وقتى که سفره غذا انداختند، هنگام صرف غذا، یکى از حاضران آب خواست ولى به جاى آن شراب آوردند، وقتى ظرف شراب را به او دادند، امام بى درنگ برخاستند و مجلس را ترک کردند و فرمودند: رسول خد(ص) فرمود: ملعون است کسى که درکنار سفره اى بنشیند که در آن سفره شراب نوشیده شود.

علاقمندان می توانند مطالب این ویژه نامه را در پایگاه راسخون به نشانی
http://www.rasekhoon.net مطالعه کنند. /909/پ203/ع

ارسال نظرات