۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۸۶۴۹
ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان؛

دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر ایثارگران حوزه علمیه خراسان از برگزاری دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس همزمان با اردوی راهیان نور طلاب این حوزه خبر داد.
يادمان شهداي گمنام شلمچه
حجت الاسلام محمدعلی خیرآبادی، مسؤول دفتر ایثارگران حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بیش از 100 تن از طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه خراسان اواخر اسفندماه جاری در قالب دو کاروان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی برگزاری همزمان دوره آموزش روایتگری را وجه تمایز این اردو با سایر اردوهای راهیان نور عنوان کرد و افزود: آموزش روایتگری دفاع مقدس در قالب بیست جلسه در دو مرحله ابتدایی(تئوری) و تکمیلی ارائه می شود که دوره تکمیلی پس از ارائه نتایج کار عملی شرکت کنندگان در مرحله اول در مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار می شود.

مسوول دفتر ایثارگران حوزه علمیه خراسان در خصوص انگیزه اجرای این طرح خاطرنشان کرد: سال هاست که شاهد هستیم نسل جوان مشتاقانه دیدار مناطق جنگی را پیگیر هستند تا حداقل یک بار در سال با شهدا تجدید بیعت کنند و خاطرات دفاع مقدس برایشان تداعی شود.

وی ادامه داد: اکنون زمان زیادی از دفاع مقدس گذشته و شیوه نقل ها و روایت ها دارد تغییر می کند لذا نیازمند حضور نسل جدیدی از روایتگری واقعیات جنگ با نقل های صحیح هستیم از سوی دیگر روحانیان که همواره در عرصه های تبلیغی فعالانه حضور دارند نباید نسبت به این عرصه بی تفاوت بمانند بنابراین جا دارد که در میان روحانیان هم راویان جوان داشته باشیم.

حجت الاسلام خیرآبادی با بیان اینکه فراخوان و نام‌نویسی دوره آموزش روایتگری از پنجم اسفند‌ آغاز می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به دفتر امور ایثارگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این دوره نام‌نویسی و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره‌ 2008146-0511 تماس حاصل بگیرند.

وی مدت زمان برگزاری دومین اردوی راهیان نور این مرکز را هشت روز عنوان کرد و یادآور شد: استادانی از مؤسسه روایت سیره شهدا واحد مشهد در دوره آموزش روایتگری حضور دارند./930/پ202/س
ارسال نظرات