۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۸۶۶۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

وحدت جهان اسلام نگرانی اول غرب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت:امروز همه سرمایه‌گذاری غرب در جهت ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمان به کار گرفته شده است.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، با گرامی‌داشت هفته وحدت، همدلی و برادری را سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان اسلام دانست و گفت: امروز همه سرمایه‌گذاری غرب در جهت ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمان به کار گرفته شده است.

وی افزود: در دنیای کنونی همه تلاش سران بلاد کفر و استکبار جهانی این است که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند؛ اما وحدت و همدلی رمز سربلندی جهان اسلام است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: اتحاد و انسجام ملی مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام و علاج واقعی همه مشکلات مسلمانان است که ترویج این فرهنگ بر عهده همه مسلمانان به ویژه علما و قشر تحصیل کرده مراکز فرهنگی شیعه و سنی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اقتدار حکومت اسلامی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، «وحدت» مهم‌ترین عامل موفقیت به حساب آمده و هرگونه کوتاهی در این راه سبب دوری از اهداف و آرمان‌های بلند اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام گلمیرزاده  با بیان این که احیای هویت اسلامی و صیانت از حریت انسانی در جهان با وحدانیت و تأکید بر مشترکات دینی امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: ملت های مسلمان دنیا باید با تکیه بر نقاط مشترک توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

وی‌ تفرقه و اختلاف را ریشه عقب ماندگی‌ها و عقب افتادگی‌ها دانست و با بیان این که و وحدت زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی در مسیر پیشبرد امور است، ادامه داد: اگر قانونمداری در امت‌های اسلامی حاکم شود و مردم بر محور اتّحاد گام نهند هیچ‌گاه متضرر نخواهند شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که ولایت فقیه از موضوعاتی است که می توان آن را نمود عینی و مصداق حقیقی وحدت و اتفاق نظر جامعه اسلامی در مسأله حکومت دانست، گفت: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی نیز بیش از سی سال است که با تکیه بر همین رکن اساسی نظام اسلامی همه توطئه های نظام سلطه را خنثی کرده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته وحدت در این استان پرداخت و اذعان داشت: همایش وحدت، رساترین پیام رسول رحمت، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و استاندار، برگزاری مراسم باشکوه در چله وند و انبران محله شهرستان آستارا از جمله برخی از برنامه‌های هفته وحدت در این استان است./950/ت302/س
ارسال نظرات