۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۹۸۶۸۲
عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات خراسان:

تعیین شاخص‌های وحدت از رسالت‌های حوزه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، تبیین مفهومی وحدت، تعیین مصادیق آن و تعیین شاخص‌های وحدت شکنی را از رسالت های حوزه علمیه در این عرصه برشمرد.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در زمان پیامبراکرم(ص) بااینکه کمترین نیاز به مسأله وحدت احساس می شد و هنوز اختلافات مذهبی پیش نیامده بود اما رسول خدا(ص) و قرآن کریم بیشترین تأکید را بر این مهم داشتند این نشانگر جایگاه بسیار مهم وحدت در جامعه اسلامی است.

وی افزود: سر این تأکید پیامبر(ص) و قران کریم در این بود که به فرموده پیامبر(ص)، امت اسلام پس از ایشان مانند امت حضرت موسی فرقه فرقه می شوند و اگر وحدت و اتحاد نداشته باشند رشد نمی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص محور وحدت خاطرنشان کرد: طبعا همیشه محور وحدت مشترکات است البته مشترکات حق اما این محور در زمینه های مختلف متفاوت است؛ اگر مسأله وحدت بین الادیان در میان باشد توحید محوریت دارد، در وحدت بین المذاهب، توحید، نبوت، کتاب و قبله و محبت به اهل بیت(ع) و مرجعیت دینی ایشان محور قرار می گیرد، اگر وحدت در یک کشور مدنظر باشد افزون بر موارد فوق، قانون اساسی و مقدسات مردم هم محوریت خواهد داشت.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ادامه داد: در کشور ما هم قطعا پس از انقلاب اسلامی، شخص امام ورهبری و افکار و اندیشه های ایشان که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است مهمترین محور وحدت محسوب می شود.

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، تبیین مفهومی وحدت، تعیین مصادیق آن و تعیین شاخص های وحدت شکنی را از رسالت های حوزه علمیه در این عرصه برشمرد و گفت: در موارد ضروری، تعیین مصادیق وحدت شکنی نیز از جمله رسالت های حوزه به شمار می رود و این در صورتی است که مصالح نظام اقتضا کند./930/ت302/ص
ارسال نظرات