۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۹۸۶۹۰
استاد دانشگاه آمریکا:

تعصب های افراطی عامل گسترش اختلافات میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه آمریکا تعصب های افراطی و بیجا را عامل اصلی گسترش اختلافات میان مسلمانان عنوان کرد.
محمد العاصي استاد دانشگاه امريکا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد العاصی امام جماعت سابق مسجد واشنگتن و از اساتید دانشگاه های آمریکا، روز گذشته در بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، تعصب گرایی افراطی را عامل اختلاف میان شیعیان و اهل سنت توصیف کرد و گفت: تعصب افراطی که از زمان ابلیس آغاز شد، در صدر اسلام ادامه یافت و تاکنون نیز وجود دارد و سبب گسترش اختلافات میان مسلمانان شده و امت اسلامی را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: آیات و احادیث فراوانی درباره برادری و مودت میان مسلمانان وجود دارد، ولی متاسفانه شاهد برخورد تعصب گرایانه مسلمانان با این آیات و احادیث روشن و آشکار هستیم.

محمد العاصی تصریح کرد: هنگامی که شیعیان و سنی ها به مساجد یکدیگر بروند نمی توانند همانند طرف مقابل نماز بخوانند، زیرا این عمل را کوتاه آمدن از عقاید خود می دانند در حالی که این امر نشان دهنده عدم تعصب بیجا و ایمان کامل به عقاید است.

استاد دانشگاه آمریکا خاطرنشان ساخت: شیعه و سنی که از ایمان خود اطمینان کاملی داشته باشند به راحتی می توانند همانند پیروان سایر مذاهب عمل کنند، زیرا بر این باورند که این اقدامات وحدت آمیز، هیچ تاثیری بر عقیده آنها نمی گذارد.

وی تعداد این افراد را اندک خواند و تاکید کرد: افرادی که برای گسترش وحدت اسلامی حاضرند در مساجد سایر مسلمانان حضور یابند و همانند آنان نماز بخوانند اندک هستند ولی امیدوارم که این افراد به شدت افزایش پیدا کنند و زمینه های قدرتمند شدن مسلمانان را فراهم سازند./980/گ
ارسال نظرات