۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۸۷۰۱
نماینده مردم اهواز در مجلس:

وحدت مسلمانان در گرو ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، پیام حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد هفته وحدت را اعتلا بخشیدن به اسلام و گسترش آن در جهان و جلوگیری از فتنه های دشمنان دانست.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت


سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، وحدت میان مسلمانان را سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: وحدت و اتحاد در میان مسلمانان موجب ارتقای سطح علمی و از بین رفتن دسیسه های دشمنان می‌شود.

وی در ادامه گفت: در عصر حاضر حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یکی از رهروان راستین مکتب تشیع با شناخت وضعیت موجود و با توجه به حدود یک هفته اختلاف میان اهل شیعه و سنت در سالروز ولادت پیامبراکرم (ص)، اقدام به نام‌گذاری این هفته به نام هفته وحدت کرد.

این مقام مسؤول افزود: امام خمینی(ره) با این کار زمینه تقریب مذاهب به یکدیگر را فراهم و همچنین از صدمه رساندن دشمنان به اسلام جلوگیری کرد به گونه ای که امروز خوشبخانه شاهد آثار وحدت و اتحاد مذاهب هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی، مبلغان دینی را موثرترین افراد در ایجاد وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: مبلغان دینی از هر مذهبی که باشند می توانند با بیان دید‌گاه‌های مشترک در اسلام و روشن کردن رهنمود‌های بزرگان دین، وحدت و برادری در میان مسلمانان را مستحکم‌تر کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیام حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد وحدت اعتلا بخشیدن به اسلام و گسترش آن در جهان و جلوگیری از فتنه افکنی دشمنان در میان مسلمانان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حرکت در مسیر آموزه‌ها و دستورات کتاب آسمانی، انسان را از ظلم و تاریکی نجات و درهای رحمت و سعادت را به رویش باز می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و قرآن سعی دارند با ترویج مذاهب بدلی به وسیله گروه‌های ملحد همچون سلفی‌ها و وهابیون، ارزش‌های این دین الهی را در میان مسلمانان کم‌رنگ کنند، ادامه داد: مهم‌ترین و بی‌نقص‌ترین سند وحدت مسلمانان قرآن است و حرکت در مسیر آیات و دستورات این کتاب الهی تنها راه برون‌رفت مسلمانان از توطئه‌های دشمنان است.

و
ی جعل و تحریف احادیث پیامبر و ائمه اطهار را از دیگر دسایس دشمنان برای تغییر مسیر حرکت مسلمانان و ایجاد تفرقه و نفاق در جهان اسلام عنوان کرد و افزود: امروز که دشمنان برای دستیابی به اهداف شومشان دست به هر نیرنگ و توطئه‌ای می‌زنند برای تشخیص و پیروی از احادیث نیز باید قرآن را در رأس قرار دهیم تا دچار اشتباه نشویم.

عضو مجلس شورای اسلامی با بیان این که خداوند همواره حافظ این کتاب آسمانی است و آن را از توطئه‌های دشمنان حفظ می‌کند، اضافه کرد: قرآن تنها کتابی است که با وجود توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان هچنان کامل و دست نخورده مانده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصول مشترک مسلمانان از جمله قرآن مجید تصریح کرد: وحدت مسلمانان در گرو ولایت پذیری است.

وی با اشاره به اینکه امروز حفظ اتحاد و انسجام دینی مهم‌ترین نیاز جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با سوء استفاده از بحث مذهب و قومیت امروزه در اولویت برنامه‌های دشمنان اسلام است.

حسینی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان احیاگر ارزش‌های دین مبین اسلام نام برد و گفت: بیداری امروز جهان اسلام و ملت‌های آزادیخواه چون مصر، لبنان و فلسطین ثمره اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ایران است.

این عضو مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز در سایه دین اسلام و صدور تفکر انقلابی ملت ایران، ملت مسلمان مصر در برابر مشت فولادین ارتشیان در نماز جمعه معجزه‌ آفریدند.

حسینی در پایان با اشاره به اتحاد میان صهیونیست و آمریکا ابراز داشت: وحدت مسلمانان یک وحدت به حق و براساس دین و معنویت است اما وحدت صهیونیست با امریکا یک وحدت ناحق و براساس منافع مالی و دنیوی می باشد./945/ت302/ع

ارسال نظرات