۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۸۷۱۰
امام جمعه اروندکنار:

پیامبر اکرم بشریت را به رستگاری رساند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با پی‌ریزی مناره‌های معرفت، بشریت را به رستگاری و یگانگی فراخواندند.
حجت الاسلام سيد مجيد شرفي، امام جمعه اروند کنار پيامبر اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی، امام جمعه اروندکنار، شب گذشته، در جمع مردم این شهرستان، با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت، کمتر انسانى وجود دارد که مانند پیامبراسلام تمام خصوصیات زندگى‌اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت ‏شده ‏باشد.

امام جمعه اروندکنار، با اشاره به این که محققان، تاریخ‌نویسان و دانشمندان در ابعاد گوناگون زندگى پیامبر اکرم (ص) سخن گفته‏اند، افزود: اما کامل‏ترین انسان، که با کامل‏ترین کتاب آسمانى براى‏ هدایت تمام جهانیان مبعوث شده است در مقابل دشمنان دین هیچ ‏عکس‌العملى جز مهربانى نداشت.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به این که خدا فرستاده خود را مبعوث کرد تا رحمت‏ بربندگان و بهار جهانیان نازل شود، اضافه کرد: حضرت رسول(ص) براى هدایت مردم و رساندن‏ آنها به سعادت دنیا و آخرت وارد عرصه سیاست ‏شد خدا او را برگزید و سپس کلیدهاى دانش وسرچشمه‏هاى حکمت را به او داد.

وی افزود: خداوند کتابى را بر او نازل کرد که بیان و توضیح هر چیزى در آن است و آن را بدون هیچ انحرافى به ‏امید این که مردم پرهیزکار شوند قرار داد؛ رسول خدا(ص) رسالتش را تبلیغ، ماموریتش را آشکار و بارهاى سنگین نبوت را که به عهده گرفته بود به منزل رسانید و به خاطر پرورگارش صبر و در راهش جهاد کرد.

حجت الاسلام شرفی، در ادامه سخنان خود، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با برنامه‏ها و انگیزه‏هایى که براى مردم پى‌ریزى کرد و مناره‏هایى که نشانه‏هاى آن را برافراشت، براى امتش خیرخواهى و آن‏ها را به سوى نجات و رستگارى فراخواند تا مردم پس از او گمراه نشوند.

این استاد حوزه علمیه، همچنین با اشاره به شخصیت مؤسس مکتب شیعه، تصریح کرد: آن حضرت القاب چندی داشت که مشهورترین آنها صادق، صابر، فاضل و طاهر بوده و از آنجا که وی در بیان و گفتار بسیار راستگو بود او را صادق خواندند.

این استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: حضرت امام جعفر صادق(ع) در آن برهه در محیط مدینه که محل ظهور تابعین ومحدثان و راویان و فقهای بزرگ بوده بزرگ شد و توانست با بهره‌گیری از علم الهی، مذهب شیعه جعفری را بنیان‌گذاری کند.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به این که این ایام خجسته فرصت خوبی برای خودسازی و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، اظهار داشت: مسلمانان با بهره‌‌گیری از کتاب سعادت دنیا و آخرت و با مطالعه صحیح و مستمر در زمینه شناخت ائمه اطهار و پیامبران (ع)، می‌توانند به راه آن برزگواران نزدیک شده و سعادت دو دنیای خود را رقم بزنند./945/پ
ارسال نظرات