۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۸۷۲۱
صبح امروز در کرمان؛

پیکر حجت الاسلام و المسلمین نیشابوری از علمای کرمان تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نیشابوری از علمای کرمان، صبح امروز با حضور طلاب و مردم کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد جواد نيشابوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نیشابوری از علمای کرمان، صبح امروز با حضور گسترده مردم، علما و فضلا و مسؤولان کرمان از مصلای این شهر تشییع شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان نماز را بر پیکر وی در مصلای کرمان اقامه کرد و سپس پیکر این عالم فقید بر ‌دستان مردم کرمان، طلاب و فضلای حوزه علمیه کرمان تشییع شد و در جوار شهدای گمنام و در کنار مقبره آیت الله روحانی به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نیشابوری متولد سال 1300 هـ. ش بود که در سال1320 برای بهره‌گیری از حوزه علمیه قم راهی این شهر شد و در محضر استادانی همچون امام خمینی(ره) و امام موسی صدر تلمذ کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین نیشابوری از علمای بنام استان کرمان بود که از سال 1322 با همراهی آیت الله علی اصغر صالحی، از شاگردان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری،‌ حوزه علمیه کرمان را احیا کرد.

وی جدا از فعالیت‌های مختلف در حوزه علمیه استان کرمان، تا زمان بیماری خود امام جماعت مسجد طالبی کرمان را بر عهده داشت.‌‌/909/پ202/س

ارسال نظرات