۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۸۷۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج بدحجابی‌ مقابله با انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، تقویت مبانی دینی را تنها راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: امروز فرهنگ ناب محمدی سد محکمی در برابر خرده فرهنگ های غرب است.
همايش بانوان طلبه و هيأت هاي مذهبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، خانم محسن زاده، مدرس حوزه علمیه، امرو در همایش بانوان طلبه، هیأت های مذهبی و شاعران دینی در نکا افزود: نقش بانوان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحراف های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و باید با فرهنگ سازی این امر بیشتر از گذشته ار جامعه ترویج شود.

وی اظهار داشت: بانوان فرهیخته مهم ترین نقش را در انتقال تعالیم دینی در جامعه ایفا می کنند و باید از این سرمایه های انسانی به بهترین شکل ممکن در جهت تعالیم دین اسلام و روشنگری در جامعه بهره برداری و استفاده کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایجاد زمینه و فرصت برای ایفای نقش زنان و بانوان تربیت یافته در مکتب الهی از جمله عواملی است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گرفته و از وجود آنان بیشتر از گذشته در محافل اسلامی و به خصوص در جمع اقشار مختلف بانوان استفاده شود.

محسن‌زاده خاطر نشان کرد: اسلام به این مسأله باور دارد که امور تربیت انسان‌ها باید به زن سپرده شود، البته اسلام مخالف حضور فعال زن در مراکز علمی و آموزشی و فرهنگی کشور نیست.

وی بیان داشت: همچنان که علما و فقهای دین ما گفته‌اند؛ ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و باید با ایجاد فرهنگ مناسب دینی در جامعه از بروز هر گونه ناهنجاری و بی بندوباری اخلاقی در جامعه جلوگیری کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نادیده‌ گرفتن مباحث تربیتی بعنوان بزرگ‌ترین مشکل جامعه سبب ایجاد مشکلاتی در تربیت صحیح اسلامی در جامعه خواهد شد. 

محسن زاده یادآور شد: رواج بی حجابی، نادیده گرفتن نهاد خانواده، بی اعتنایی به ارزش های اخلاقی، خدا فراموشی، عدم کنترل و نظارت اجتماعی از جمله مسائلی است که اکنون با توجه به جنگ نرم دشمن در جامعه در حال شیوع است.

وی یادآور شد: متأسفانه رواج محصولات فرهنگی بیگانه و ماهواره، اینترنت، موبایل و غیره در جامعه، خانواده ها را با چالش روبرو کرده است و در این راستا حجاب و عفاف از جمله مهم ترین عوامل مورد هدف دشمن در جنگ نرم است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

محسن زاده ادامه داد: نقش بانوان طلبه، هیأت های مذهبی را در ایجاد فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه و مقابله با ناهنجاری ها بسیار موثر است و بانوان ما با حضور در محافل اجتماعی باید با درایت با ناهنجاری اجتماعی برخورد و آگاه سازی کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات