۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۹۸۷۵۵
عضو خبرگان رهبری:

وحدت شیعه و سنی همواره عامل هراس دشمنان بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دشمنان اسلام تاب و تحمل دیدن وحدت اقلیت‌های دینی و مذهبی با حکومت ولایی و شیعی را ندارند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته وحدت ترتیب یافت، اظهار داشت: منویات امروز رهبر فرزانه انقلاب در جمع اعضای شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی وحدت تهران، نشان داد که توجه به موقعیت حساس امروز جهان اسلام از سوی همه ملت‌های مسلمان ضروری است.

وی خاطر‌نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای طی این سخنان با اشاره به قیام ملت‌های مصر و تونس تکلیف امروز جهان اسلام را وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف نظر دانستند، چراکه وحدت شیعه و سنی همواره عامل هراس دشمنان بوده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که شیعه و سنی در اصول دین اشتراک نظر و عقیده دارند، گفت: ایران اسلامی تنها حکومت دینی دارای دموکراسی با مبنای ولایت است که بیش از هر زمان دیگر دارای وحدت و انسجام ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دشمنان اسلام تاب و تحمل دیدن وحدت اقلیت‌های دینی و مذهبی با حکومت ولایی و شیعی را ندارند، ادامه داد: مصداق توطئه استکبار برای بر هم زدن وفاق ملی فتنه عاشورای سال گذشته و 25 بهمن امسال بود که هوشیاری ملت آگاه و درایت رهبری نظام خنثی شد.

امام جمعه مراغه با اشاره به تاکید خداوند متعالی در آیات قرآنی مبنی بر حفظ وحدت خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی همواره بر وحدت و انسجام امت اسلامی حول محور اشتراکات دینی تأکید داشته‌اند؛ اما دشمنان همواره در جهت بر هم زدن آرامش و حمایت از افراطیون حرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که رشد و تعالی در سایه وحدت میسر خواهد بود، گفت: اگر وحدت و انسجام ملی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس نبود، چه بسا برخی از استان‌های ایران اسلامی به عنوان بخشی از کشور عراق شناخته می‌شدند، البته کشورهای اسلامی نیز امروز با الگوبرداری از ایران به دنبال وحدت واقعی و سرنگونی دیکتاتورهای وابسته غرب هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات