۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۹۸۷۷۵
استاد حوزه علمیه قم:

عزت و اقتدار امت اسلام در گرو عمل به سیره حضرت خاتم است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، رمز عزت و اقتدار مسلمانان را در گرو جامه عمل پوشاندن به سیره حضرت محمد مصطفی(ص) دانست.
سخنراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدی از اساتید حوزه علمیه قم، در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) کمال انسان را در گرو عمل به آموزه های دینی و تاکیدات پیامبر و اولیا الهی دانست.

وی با بیان اینکه رسول الله(ص) اسوه حسنه جامعه بشری است، ابراز داشت: جامعه باید از این الگوی مناسب تاسی کند و به آموزه های الهی و دینی جامه عمل بپوشاند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: جامعه برای رسیدن به تعالی و کمال حقیقی باید به اسوه ها و شخصیت های الگو نگاه کند و سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی این بزرگان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی بیان داشت: زندگی پیامبر(ص) گنجینه گرانبهایی است که همه امت اسلام باید با الگوگیری از ایشان برای عزت، سعادت و فلاح حقیقی خود تلاش کنند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی دین اسلام را جامع و کامل‌ترین در بین ادیان آسمانی دانست و تصریح کرد: دین مبین اسلام به همه ابعاد زندگی انسان توجه کرده است و برای هر عرصه ای نیز برنامه های خاص خود را دارد.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: سیره پیامبر گرامی اسلام یک گنجینه بسیار ارزشمند فرا روی امت اسلام است و مسلمانان باید روش و حرکت خود را بر اساس سیره این بزرگوار تنظیم کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جهانی و بین‌المللی و همچنین تحولات اخیر در منطقه، وحدت امت اسلام را امری ضروری توصیف و تصریح کرد: مسلمانان باید با تکیه بر مشترکات در برابر استکبار جهانی و دشمنان بایستند.

حجت الاسلام سعیدی عمده مشکلات امت اسلام بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) را ناشی از انحراف مسلمانان از مسیر ترسیم شده برای آنها دانست.

وی همچنین با انتقاد از سیاست های دولت اصلاحات تاکید کرد: اینها در این هشت سال اصلاحات گاهی به میخ می‌زدند و بسیاری از اقدامات نامناسب را انجام دادند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و فراگیر شدن موج اسلام خواهی و بیداری در کشورهای اسلامی یادآور شد: دولتمردان خائن کشورهای عربی به آمریکا و استکبار جهانی تکیه دارند، اما به فضل خدا این روزها شاهد هستیم که مردم این کشورها علیه حاکمان مستبد و دیکتاتور خود بپا‌خاسته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز شرایط بسیار دگرگون شده است و باید از خدا بخواهیم که به مردم مقاوم و مبارز این کشورها قدرت دهد تا زمینه های ظهور حضرت امام عصر(عج) نیز فراهم شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات