۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۹۸۸۰۲

همایش خانواده و فرهنگ مهدویت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با 17 ربیع الاول همایش خانواده و فرهنگ مهدویت به همت کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز برگزار شد.
وارثان انتظار تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش خانواده و فرهنگ مهدویت در سینما قدس تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدیان، عضو هیأت علمی دانشگاه و مسؤول فرهنگسرای ولای تهران در این همایش به تبیین ویژگی های خانواده مهدوی از دیدگاه اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر نگرش نسبت به مساله ازدواج هستیم، خاطر‌نشان کرد: باید در ازدواج ها نقش پدرانه حضرت ولی‌عصر(عج) را به رسمیت شناخت تا بتوان خانواده ای مهدوی تشکیل داد.

حجت الاسلام محمدیان با انتقاد از تشریفات بیهوده و کلان در برگزاری برخی مراسم‌ های عقد و عروسی‌ تصریح کرد: باید دانست که فرزندان آن‌گونه که ما می‌خواهیم تربیت نمی‌شوند، آنان آن‌گونه که ما هستیم تربیت می‌شوند.

وی با تاکید بر تهذیب نفس و ایجاد محبت زوج های جوان نسبت به هم و نسبت به امام زمان(عج) ادامه داد امروز تمام تلاش غرب و استکبار جهانی این است که نمی خواهند سر هستی یعنی ولایت در نهاد خانواده ها نهادینه شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با تاکید بر توجه به مفهوم واقعی خانواده از دیدگاه اسلام و نبوت افزود:پیمانی نزد خداوند دوست داشتنی است که قوام و دوام داشته و بر بنیان اصول مهدوی نهادینه شده باشد.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از فعالان و خادمان کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، این همایش به همت کانون وارثان انتظار تبریز و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، شبکه استانی سهند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ملی جوانان استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، آستان مسجد مقدس جمکران، دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا، شهرداری تاریخی تبریز، دارالتحقیق شهید مطهری، حوزه هنری آذربایجان شرقی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود./935/پ203/س
ارسال نظرات