۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۰۳
عضو جامعه مدرسین:

حوزه‌های علمیه نقش تأثیرگذاری در تعمیق وحدت اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت نقش اساسی در ایجاد وحدت و انسجام در جامعه دارد، البته آگاهی به زمان و بهره‌‌مندی از فناوری‌های جدید از اهمیت خاصی برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمين فاضل گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) عصر امروز به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در مسجد ایت الله انگجی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل گلپایگانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این مراسم با بیان این‌که میلاد حضرت محمد(ص) اوج رحمت الهی به بشریت بود، اظهار داشت: اگر امروز شاهد جهان شمولی معارف اسلام هستیم، به سبب شخصیت متعالی پیامبر عظیم الشأن اسلام است.

وی با بیان این‌که شناخت همه ابعاد شخصیتی آخرین فرستاده خداوند بر هر مسلمانی ضروری است، خاطر‌نشان کرد: نورانیت، منطق و پاسخگویی به فطرت بشریت باعث گرایش روز افزون پیروان دیگر ادیان به دین مبین اسلام شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تبریز وحدت، انسجام و هماهنگی امت اسلامی را لازمه عزت اسلامی دانست و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در برخورد و تعامل با اقوام و پیروان ادیان مختلف ابتدا همه را دعوت به وحدانیت و پیروی خداوند احدیت و کنار گذاشتن بت‌ها کرد و شعار معروف قولوا لا اله الاّ اللَّه تفلحوا داد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل گلپایگانی در ادامه با تأکید بر نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در تعمیق وحدت اسلامی گفت: با گسترش و توسعه ارتباطات، روحانیت نقش اساسی را در ایجاد وحدت و انسجام در جامعه دارد، البته آگاهی به زمان و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: ایجاد وحدت و هماهنگی در جامعه بر اساس مبانی و ارزش‌های دینی یکی از رسالت‌های پیامبران الهی و در عصر غیبت یکی از وظایف سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیت است؛ البته روحانیت عملکرد قابل قبولی را هم از نظر تحمل مخالفان و هم از نظر تبیین مبانی دینی وحدت ارائه داده است.

عضو جامعه مدرسی حوزه علمیه قم در ادامه با تبریک میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و رییس مکتب جعفری اظهار داشت: شیوه علمی و منطقی آن حضرت در مباحثه با شبهه افکنان و معاندان اسلام الگویی برای طلاب و روحانیان است.

وی در پایان خواستار مجاهدت علمی طلاب برای پاسخگویی به شبهات روزافزون دشمنان اسلام شد و خاطر‌نشان کرد: طلاب در کنار تحصیل توجه ویژه ای به تهذیب نفس و اخلاص در کسب علوم و معارف اسلامی داشته باشند.

گفتنی است، این مراسم با حضور آیت الله شبستری و مدیران حوزه‌های علمیه تبریز همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات