۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۸۸۵۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

ولایتمداری شرط سعادت دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بناب گفت: وظیفه امروز طلاب و روحانیان کسب بصیرت و آگاهی با ولایت مداری در صحنه های مختلف انقلاب است.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب
به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب، روز گذشته در جمع اساتید و طلاب شرکت کننده در اردوی علمی زیارتی طلاب بنابی در قم اظهار داشت: اخلاص در تحصیل علوم دینی اصلی فراموش نشدنی برای طلاب محسوب می شود، تحصیل بدون اخلاص و تهذیب نفس انسان را به بی راهه می کشاند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب بایستی همواره به دنبال جلب نظر و رضایت الهی باشند، گفت: تبلیغ رسالت ذاتی روحانیت و حوزه های علمیه است، هر طلبه‌ای که قصدش از تبلیغ، مسائل مادی باشد، به رازقیت خداوند متعال سوء ظن کرده است.

مدیر حوزه علمیه بناب با تاکید بر پیش‌قدمی طلاب در کارهای خیر تصریح کرد: در سایه عنایات حضرت ولیعصر(عج) و زیر سایه ولایت فقیه امروز فرصت برای تبلیغ معارف دینی مهیاست، نباید لحظه ای برای تبیین اسلام ناب محمدی غافل بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ولایتمداری را شرط سعادت دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: وظیفه امروز طلاب و روحانیان کسب بصیرت و آگاهی با ولایت مداری در صحنه های مختلف انقلاب است.

وی با بیان اینکه گذر از فضای غبارآلود فتنه ها با چراغ هدایت ولی فقیه ممکن است، افزود: همواره بایستی سکرگزار نعمت ولایت بود، در طول 32 سال گذشته فتنه های مختلفی می توانست انقلاب اسلامی را به انحراف و زوال بکشد اما امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب با رصد تحولات منطقه ای بهترین موضع و راهکار را نشان داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین بنابی در ادامه با بیان اینکه افراط و تفریط مقدمه انحراف است، خاطر نشان کرد: نباید هیچگاه در مسائل سیاسی اعتدال، میانه روی و انصاف را فراموش کرده، امروز شاخص با ولایت و مواضع رهبری نظام است.

وی با تاکید بر حفظ اعتدال و تبعیت محض از ولایت در حوزه سیاست ادامه داد: مباحثه در خصوص مسائل سیاسی بدون مطالعه و تحقیق سبب غلبه احساسات و القائات شیطانی خواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم طلاب قدیم و ورودی جدید حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند./935/پ202/ص
ارسال نظرات