۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۹۸۹۰۲
آیت الله نوری همدانی:

استکبار جهانی از گسترش تفکر شیعی هراسان شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به موج بیداری امت اسلام، تمام هراس و ترس استکبار جهانی را از گسترش و نشر تفکر شیعی دانست.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر روز چهارشنبه در پایان درس فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرازهای از بیانات امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، به تحلیل و بررسی فتنه های مختلف از صدر اسلام تاکنون پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه و ممتاز شهید اول و تالیف کتاب لمعه از سوی این عالم، تصریح کرد: ایشان در زمانی فقه شیعه را نوشتند که هیچ یک از اهل تسنن نیز متوجه نشدند که ایشان فقه شیعه می نویسد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه های استکبار جهانی علیه اسلام و ارزش های دینی، ابراز داشت: تمام ترس و هراس استبار جهانی از رواج و گسترش تفکر شیعی است.

وی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز دنیا شاهد خیزش و موج بیداری اسلامی در کشورهای مختف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز در کشورهای مصر، تونس، الجزایر، بحرین، یمن و سایر کشورها، مردم بیدار شده اند و در برابر حاکمان مستبد می ایستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی خودباوری را در کشورهای عربی و اسلامی بوجود آورده است، بر ضرورت همدلی و اتحاد امت اسلام در برابر استکبار جهانی و دشمنان تاکید کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: ان شاءالله روزی فرا خواهد رسید که امت اسلامی واحد و یکپارچه باشند و خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات