۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۸۹۳۸

7 هزار مسجد و بقعه متبرکه در آذربایجان شرقی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از وجود بیش از هفت هزار مسجد و بقعه متبرکه در این استان خبر داد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: احیای موقوفات سیاست راهبردی این سازمان در سال‌های گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که برای احیای موقوفات نیازمند همکاری مردم و دستگاه قضایی هستیم، خاطر‌نشان کرد: رویکرد امروز این اداره کل کار فرهنگی برای ترویج سنت حسنه وقف و احیای موقوفات تخریب و یا غصب شده است.

حجت الاسلام نوبری تصریح کرد: هم‌اکنون 2700 موقوفه در استان به ثبت رسیده که 200 مورد از موقوفات قدیمی نیز به 30 میلیارد ریال احیا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 7 هزار مسجد و بقعه در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: حدود 50 درصد درصد املاک وقفی استان دارای سند هستند که امسال نیز 200 رقبه شناسایی شده است.

حجت الاسلام نوبری با بیان اینکه تنها سی بقعه متبرکه در استان فعال است، تصریح کرد: تعدادی از این بقاع متبرکه همه روزه میزبان خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعدد متولیان امور قرآنی، فرهنگی و دینی مساجد، خواستار مدیریت یک متولی واحد و تمام وقت در مساجد شد.

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به سنت سنه وقف اظهار داشت: وقف صدقه جاریه‌ای است که آثار و نتایج آن در بستر زمان و حتی پس از مرگ واقف نیز باقی و نجات ‌بخش است./935/پ202/س
ارسال نظرات