۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۹۸۹۵۱
در آستانه برگزاری جشنواره علامه حلی در قم؛

نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ویژه برگزیدگان سومین دوره جشنواره علامه حلی در آستانه برگزاری سومین دوره این جشنواره پژوهشی در قم برگزار شد.
جشنواره علامه حلي 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه سومین دوره جشنواره علامه حلی، نشست ویژه برگزیدگان این دوره جشنواره با هدف ارتقای سطح مهارت و بینش پژوهشی و ایجاد زمینه همگرایی علمی، عصر امروز برگزار شد.
 
براساس این گزارش، در بخش نخست این برنامه که در قالب کارگاه‌های پژوهشی در دو گروه برادران و خواهران برگزیده برگزار شد، حجت‌الاسلام موسی شبستری و دکتر سلطانی از استادان حوزه و دانشگاه به تبیین و تشریح موضوعات مطرح شده در این دوره پرداختند.
 
بخش دوم این مراسم به برگزاری نشست علمی جایگاه پژوهشگاه‌های حوزوی در پیشرفت و اعتلای حوزه با حضور برگزیدگان جشنواره و با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، مسؤول کمیسیون حوزوی شورای انقلاب فرهنگی اختصاص داشت که این نشست از ساعت 19 تا 20 در سالن همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد.
 
در این نشست علمی که با هدف بیان افق‌ها و موانع فراروی پژوهشگران حوزوی برگزار می‌شد، حجت‌الاسلام پارسانیا بخش اعظم مبنای تولید علم را به عهده نهادهای حوزوی دانست و با برقراری نسبت بین نیازهای علمی جامعه و تلاش‌هایی که در حوزه انجام می‌شود، به ارائه راهکار برای رفع خلأها و آسیب‌های پژوهش در حوزه پرداخت.
 
حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی، مسؤول کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب در حاشیه برگزاری این مراسم با بیان این‌که جشنواره علامه حلی سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری کارگاه‌های پژوهشی را ارزشیابی مقالات و برطرف کردن اشکالات پژوهشگران است.
 
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نگارش مقاله علمی با تأکید بر جمله‌نویسی، پاراگراف‌نویسی و نحوه چینش صحیح پاراگراف‌ها برای مقاله علمی در کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب، افزود: در نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی در تلاشیم تا خلاصه‌ای از مطالب کارگاه‌های برگزار شده را برای برگزیدگان جشنواره بیان کنیم.
 
حجت‌الاسلام طهماسبی، هدف اصلی جشنواره علامه حلی را شناسایی طلاب برگزیده و معرفی آنها به جامعه علمی دانست و ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های پژوهشی مقدمه‌ای است تا ارتباط پژوهشگران با جشنواره بیشتر حفظ شود، گروهی تشکیل شود و بعدها از این افراد به عنوان برگزیدگان سال‌های مختلف جشنواره‌ علامه حلی استفاده شود.
 
گفتنی است، نشست مشترک برگزیدگان سومین دوره جشنواره حلی ویژه برادران برگزیده در کانون پرورش استعدادهای برتر حوزه و کارگاه پژوهشی خواهران برگزیده این جشنواره به طور همزمان از ساعت 16 در ساختمان انجمن‌های علمی برگزار شد. /920/پ201/ص
ارسال نظرات