۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۹۸۹۶۸
هراس عربستان از شعله ور شدن اعتراضات مردمی در این کشور؛

جمعی از بازداشت شدگان شیعه آزاد شدند

خبرگزاری رسا ـ مقامات عربستان سعودی جمعی از جوانان شیعه را که از یکسال پیش به جرم برافراشتن پرچم های عزا بازداشت شده بودند آزاد کردند.
شيعيان آزاد شده از زندان عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الراصد، مقامات عربستان سعودی، روز گذشته، شش تن از شهروندان شیعه را که به مدت یکسال به دلیل نصب پرچم های عزای اباعبدالله الحسین(ع) بازداشت شده بودند را آزاد کردند.

حسین الحربی، ترکی العلی، بسام العلی، علی الحسن، عبدالخالق الحسن و منتظر الهاشم شش تن از جوانان شیعه الرمیله در استان الاحساء عربستان هستند که از عاشورای سال گذشته، تنها به جرم نصب و برافراشتن پرچم عزاداری، بدون محاکمه بازداشت شده بودند.

اغلب این جوانان که از یکسال پیش در بازداشت بسر می بردند دانشجو هستند.

آزادی این افراد تنها پس از دو روز از آزادی سه تن از بازداشت شدگان شیعه قطیف که به جرم مشارکت در تحصن زندانی شده بودند صورت گرفت.

این آزادی ها در آستانه بازگشت پادشاه عربستان که برای درمان به خارج از کشور سفر کرده بود انجام می شود.

کارشناسان بر این باورند که مقامات عربستان به شدت نسبت به انتقال اعتراضات مردمی از بحرین به این کشور پس از سقوط نظام دیکتاتوری حسنی مبارک و زین العابدین بن علی در مصر و تونس هراسان شده و در پی کاهش خشم و غضب شهروندان هستند.

گفتنی است نیروهای امنیتی عربستان، هرگونه اظهار اندوه و شادی در مراسم های مذهبی را ممنوع کرده و عاملان این اقدام ها را بازداشت می کردند.

الاحساء یکی از استان های شیعه نشین عربستان است که تدابیر امنیتی شدیدی علیه شیعیان در آن اجرا می شود و طی سال های گذشته علاوه بر بازداشت صدها تن از فعالان شیعه، ده ها مسجد، حسینیه و حوزه علمیه نیز بسته شده است./980/گ
ارسال نظرات