۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۹۸۹۸۴
سفیر ایران در دمشق:

امام موسی صدر همچنان زنده است و در لیبی به سر می برد

خبرگزاری رسا ـ سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه امام موسی صدر همچنان زنده است و در لیبی به سر می برد، سازمان ملل و ملت لیبی را به تلاش برای آزادی وی فراخواند.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، سید احمد موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با ابراز نگرانی فزاینده تهران در خصوص سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین که از سه دهه پیش در لیبی ناپدید شده اند، گفت: بارها و بارها گفته ایم که امام موسی صدر و دو همراهش همچنان زنده اند و در لیبی به سر می برند.

وی با تاکید بر اینکه ایران مسؤولیت کامل ناپدید شدن امام موسی صدر را بر عهده شخص قذافی می داند، افزود: در پی تحولات اخیر در لیبی و با توجه به گزارش های رسانه ای پیرامون بمباران مناطق مختلف مسکونی در لیبی، نگرانی ما در خصوص وضعیت سلامتی امام موسی صدر و دو همراهش را افزایش داده است.

رییس کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر از سازمان ملل و دبیرکل آن، بان کی مون را به اقدام فوری برای آزادی این افراد فراخواند و از ملت لیبی خواست تا هرگونه اطلاعاتی که به آزادسازی این افراد کمک می کند را در اختیار مسؤولان ذی ربط قرار دهند.

گفتنی است که در همین خصوص، روز گذشته سامی مصراطی از مخالفان رژیم معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبری العالم از انتقال فردی شبیه به امام موسی صدر در فرودگاه الابرق در شهر البیضاء لیبی خبر داد.

تعدادی از افسران مخالف رژیم لیبی نیز پیشتر گفته بودند که امام موسی صدر درحال حاضر در زندانی در شهر سبها در جنوب لیبی زندانی است.

امام موسی صدر در تاریخ بیست و پنجم آگوست 1978 همراه با دو نفر به نام های شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین، سردبیر خبرگزاری لبنان وارد لیبی شد و قرار بود شب 29 یا 30 آگوست با قذافی نشستی برگزار کند اما از آن روز به بعد ناپدید شد. مسؤولان لیبی مدعی ه که قذافی به طور غیرمنتظره ملاقات خود با ایشان را لغو کرده است./981/گ
ارسال نظرات