۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۹۹۰۵۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دروس خارج حکومت دینی و ولایت فقیه در حوزه توسعه پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، خواستار توسعه دروس مرتبط با حکومت دینی و ولایت فقیه در حوزه های علمیه شد.
 سيد عبدالهادي مرتضوي حسيني شاهرودي نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمینحسینی شاهرودی نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر پنج شنبه در هفتمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، از دست اندرکاران برگزاری این اجلاسیه قدردانی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف صاحب دستاوردهای بسیاری شده است، اما متاسفانه ما هنوز به اندازه کافی و به درستیبا ولایت آشنا نشده ایم و به همین دلیل نیز یک سال و نیم با این فتنه درگیر بودیم.

وی ادامه داد: بیش از سی سال است که کشور ما در سایه ولایت و انقلاب برکات و دستاوردهای زیادی را کسب کرده است، اما متاسفانه هنوز بدنه جامعه با ولایت آن گونه که شایسته و بایسته است آشنا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: طلاب جوان حوزه های علمیه مدافعان پرخروش ولایت هستند اما اغلب نمی توانند به طور علمی از مقوله ولایت و ولایت فقیه دفاع کنند که این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه های علمیه تصریح کرد:‌ آیت الله مؤمن در مؤسسه امام خمینی(ره) قم درس ولایت را دارند، این کار و اقدام بسیار خوب و شایسته است، اما باید توجه داشت که با یک گل بهار نمی شود.

وی گفت: جامعه مدرسین و سایر نهادهای دست اندرکار باید سعی کنند چندین درس خارج حکومت دینی و ولایت فقیه در حوزه برپا شود تا طلاب به صورت کاملا علمی و مستدل با مقوله ولایت فقیه آشنا شوند و بتوانند آن را برای مردم و جامعه نیز تبیین کنند.

عضو شورای حوزه های علمیه استان گلستان در ادامه گزارشی از برنامه های این شورا ارائه کرد و گفت: در شورای مدیریت حوزه های علمیه استان گلستان سرفصل های بسیار خوبی تدوین شده که در شرف ابلاغ است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات