۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۹۰۷۷
امام جمعه موقت رشت:

دوران قدرت‌طلبی آمریکا و صهیونیسم در جهان به سر رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که آمریکا به دنبال بهره برداری از نتیجه قیام مردم مصر به نفع صهیونیسم جهانی است، گفت: آنها باید بدانند، دوران قدرت‌طلبی و فرعونیت آمریکا و صهیونیسم جهانی در جهان به سر رسیده است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت، امروز در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در ربیع الاول اظهار داشت: در دوران غیبت ارتباط مردم با آموزه‌‌های اهل بیت(ع) و معارف الهی از طریق فقها انجام می شود.

امام جمعه موقت رشت، ولایت فقیه را جانشین حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: اعتقاد به ولایت فقیه در دوران غیبت پیش نیاز اعتقاد به ولایت حضرت مهدی(ع) در دوران ظهور است.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به آیات قرآن کریم، خلافت صالحان در زمین را وعده الهی خواند و خاطر‌نشان کرد: سقوط حکومت‌های ظالم و دیکتاتورهای بزرگ در دوران معاصر آغاز محقق شدن وعده الهی است.

وی صبر و شکر را از ویژگی های منتظران برشمرد و گفت: طولانی شدن واقعه ظهور مؤلفه ای برای سنجش صبر و شکر منتظران است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، اطاعت از فقها و عمل به دستورات دین را از وظایف منتظران بیان و اظهار کرد: روشنگری بزرگ‌ترین وظیفه علما و جامعه روحانیت در دوران غیبت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که علما اجازه نمی دهند که دشمنان اسلام به نام دین، بدعت‌گذاری کرده و با دین مبارزه کنند، ادامه داد: علما با تبیین دین و روشنگری مردم را در صحنه نگاه می دارند و از تحریف دین جلوگیری می کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان، تلاش‌های مردم مصر را در سرنگونی رژِیم حسنی مبارک ستودنی خواند و گفت: آمریکا به دنبال بهره برداری از نتیجه قیام مردم مصر به نفع صهیونیسم جهانی است.

خطیب نماز جمعه رشت با دامنه‌دار شدن قیام‌های مردمی در کشورهای تونس، بحرین، کویت و اردن‌ اعلام کرد: دوران قدرت طلبی و فرعونیت آمریکا و صهیونیسم جهانی در جهان به سر رسیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، اجرایی شدن هر چه زودتر مصوبات دور سوم سفر هیأت دولت را به گیلان خواستار شد و گفت: حمایت از ولایت‌مداری دولت، پشتیبانی از برنامه‌های دین گستر و مردم دار دولت و همراهی با دولت در مبارزه با استکبار از پیام‌‌های استقال مردم گیلان از هیأت دولت بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تحسین نهضت اشتغالزایی دولت‌ اعلام کرد: بزرگ‌ترین مشکل استان گیلان بیکاری است.

امام جمعه موقت رشت همچنین در خصوص وضعیت حجاب در دانشگاه‌های گیلان هشدار داد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب در رأس برنامه‌های فرهنگی دولت در استان باشد.

حجت الاسلام صدیق عربانی‌ یادآور شد: مبارزه علیه بدحجابی یکی از علل قیام های مردمی و زنان کشورهای عربی علیه حکومت های ظالم منطقه بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت با ضروری خواندن توجه به مسأله حجاب در دانشگاه‌ها‌ اظهار داشت: برای انقلاب و کشور زحمات بسیاری کشیده شد و نباید اجازه داد عده ای ناآگاه با بدحجابی به جنگ ارزش ها بروند./950/پ201/س
ارسال نظرات